Välja tapeter...

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Är fan svårt! :huvet

Behöver tips om nån sida som har bilder på snygga lägenheter/hus. Har kikat runt lite på minhembio.se och såklart tapettillverkarnas sidor men inte riktigt hittat inspirationen...

Jag ska tapetsera om sovrum, hall, vardagsrum och kök så det är en hel del tapeter man måste välja. Så jävla svårt och välja "rätt" bara!

Följer man trenderna så ska det vara storblommigt och guld, silver, svart och vitt. Men det har ju varenda en numera - kolla på tv:s inredningsprogram bara...

Våga vara djärv och köra med lite udda mönster och färger. Ingen papperstapet bara, för den är hopplös att jobba med och tänk dig för om du villa hålla på med mönsterpassning eller ej.

Fondväggar är populärt - gärna fototapet med något kul eller en siluett (fanns en tråd om någon som gjorde en med motorcykel mitt på väggen).

Om man inte känner för tapet, kan man sätta upp råspånt horisontellt och måla vitt (New England / Maine stil) eller fint golvlaminat. Klinkers och kakel är vanligt utomlands även i vanliga rum - men bara på en eller två väggar. Falsk tegelvägg typ New York yuppie-lya kanske? Svart eller grön glasmosaik (vi köpte apbilligt från utgående sortiment på Bauhaus och slängde upp i badrum och kök på hela väggar - riktigt snyggt).

Låna hem tapetkataloger från färghandlarn samt ta ett snack med dem.

Internet i all ära, men fysiska prover och på så sätt även bedöma kvaliten är bästa sättet.

Anser jag iaf.

Tack för svaren! Det kommer bli fondvägg i sovrummet och vardagsrummet, men vet inte riktigt vad man ska köra på... Får kika lite på vad danskarna har :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg