Välja ny båge, 999 - 1400 cc

fa83

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Hoj
00 Suzuki gsx 750
:tummenupp Hej alla mc-tokar

Jag har suttit nästan hela dagen och letat efter en ny bättre beg båge.
Jag har beslutsångest...

Helst vill jag ha nått i stil med Nya Suzuki GSX650F - Men jag tror att den kan vara lite för klen.. Har ju 750 nu men det handlar väl inte bara om det.. har inte provkört den än..

Jag har ca 50tusen att lägga.. Kollade på BT1100 Bulldog den var rätt cool men såg ett test på den att den var snäll som en labrador..

Yamaha xjr1300 är nice men jag vill heldre ha lite sportigare stil som GSX650F-08. CRAP jag hittar verkligen inget bra alternativ.

Vad kör ni som kör 1000 - 1400 cc klassen? Har ni något trevligt att rekomendera? (vill inte ha gsx1100R/F eller lik, där man ligger helt)

/Fredrik:huvet

Ah för den kostar runt 50000 hehe tack.. Hade inte varit så svårt att välja om du betalade... =)

Ja, hittar du en B-King för 50 papp så :7peta
Vad tror du om en Bandit 1200?

Den är rikigt nice.. Bara att det är de senare modellerna som är snygga... Sen gillar jag inte den kåpan den har men den kanske man kan ta bort?

Last edited:
MY BAD;
Jag trodde du skulle sälja din 750 och lägga till 50 tusen.
Nej då bli det ingen B-KING för dig.
Instämmer med Hoztic och Wiseguy: GSX 1400 eller Bandit 1200 (eller ge mig ett bud för min Bandit 750:D )

Last edited:
En blå GSX 1400 med vita fälgar! Trevlig att köra & riktigt snygg!
Precis på budgeten också, http://www.blocket.se/vi/15578636.htm?ca=11_s

suzuki_gsx1400_1024.jpg

Eller så köper man en vanlig och köper till kåpa typ min

Bifogat

• Bild037b.JPG
    Bild037b.JPG
    205.4 KB · Visningar: 1,061
Ligger man ned på en gsxr 1100? :confused:

Vad menar du med sportigare? gsx 1400, bandit 1200 mfl muskelhojar är ju inga atleter på kurviga vägar direkt. Gillar du kåpor eller kan du tänka dig mer naket?

(ja vad gäller hojen alltså.. :D )

En blå GSX 1400 med vita fälgar! Trevlig att köra & riktigt snygg!
Precis på budgeten också, http://www.blocket.se/vi/15578636.htm?ca=11_s

suzuki_gsx1400_1024.jpg

Den var rätt cool faktiskt..

Jag måste provköra lite bågar, jag är så osäker på vad de går för. Vill ju inte ha en slö jävel.

Just nu har jag bara kollat på Mellanhojar. Bandit600s, Kawa Versys, GSX650F, och en TDM850 / 950, Triumf Tiger är oxå nice..!! Shit jag vet verkligen inte vad jag ska ha..

Eller så köper man en vanlig och köper till kåpa typ min

Det där var riktigt fräsht !! Mycket snyggt helt i min smak.

Vad fick du ge för den kåpan? Var det en Bandit SA med " styrkåpa" först eller var det en helt naken.

Du måste berätta mer mycket intressant !!

Last edited:
Ligger man ned på en gsxr 1100? :confused:

Vad menar du med sportigare? gsx 1400, bandit 1200 mfl muskelhojar är ju inga atleter på kurviga vägar direkt. Gillar du kåpor eller kan du tänka dig mer naket?

(ja vad gäller hojen alltså.. :D )

Jag tror jag vill ha kåpor, jag gillar bandit1200 med helkåpor som är postad med bild på detta inlägg,

och jag är nog mer åt muskelhojs håller men vill ha en sportigare look, mer än en sportig hoj.

Honda X11 ? Nakenhoj med mer muskler än Bandit o Gsx1400.....

http://www.blocket.se/vi/15702800.htm?ca=18_s

Den där har jag aldrig sett faktiskt den var rikigt fräck! I LIKE it.

Men frågan e hur jag sitter på en sån. Är 1.93 cm lång..

Sitter typ med vaden mot låret nu på min GSX750.

Last edited:
Det där var riktigt fräsht !! Mycket snyggt helt i min smak.

Vad fick du ge för den kåpan? Var det en Bandit SA med " styrkåpa" först eller var det en helt naken.

Du måste berätta mer mycket intressant !!

Det är en S modell med tillköpt underkåpa. Det går väl att mötas upp om du vill se den live provsitta och höra mer. Tog Saltsjörundan i söndags. Dvs Huddinge-gustavsberg-rindö-vaxholm-vallentuna-lapplands väsby-järfälla-huddinge.

Den var rätt cool faktiskt..

Jag måste provköra lite bågar, jag är så osäker på vad de går för. Vill ju inte ha en slö jävel.

Just nu har jag bara kollat på Mellanhojar. Bandit600s, Kawa Versys, GSX650F, och en TDM850 / 950, Triumf Tiger är oxå nice..

Verkar som du har en hel del provkörande att göra, omöjligt att ta ett vettigt beslut annars....:D :fakta Inte minst med tanke på att du är 1.93. Muskelhojarna funkar men kryper du ned mot 600-klassen är alla inte lika rymliga.

Förstår att du inte vill ha slö hoj men har du bara kört gsx 750 hittills som kommer det mesta att skrämma skiten ur dig när du vrider på rullen.

Är budgeten fortfarande 50k?

För att göra dig än mer förvirrad:

http://www.blocket.se/vi/15569492.htm?ca=15_s

En av Hondas mest populära modeller. Funkar till ALLT. Kusligt slitstark V4 med riktigt mulligt ljud. Rimliga försäkringskostnadet och stabilt andrahandsvärde. Ingen hoj ägarna buskör med som regel så det finns goda chanser att hitta fina ex.

Den där har jag aldrig sett faktiskt den var rikigt fräck! I LIKE it.

Men frågan e hur jag sitter på en sån. Är 1.93 cm lång..

Sitter typ med vaden mot låret nu på min GSX750.

Samma körställning som på Honda Blackbird. Dvs, långa sitter jättebra på den där.

Jämfört med din 750 är det nog som natt och dag tippar jag.

MMM Det finns en del!! SLURP! Problemet för mig oxå är att försäkringarna kostar ALOT!

Tex GSX650F Helförsäkring hos BilsportMC 20000/året så den går typ bort pga det.

Banditen och muskelhojarna verkar ligga mer rimligt, men jag får nog nöja mig med en halvförsäkring som jag har nu.

GSX750 som jag har nu betalade förra ägaren 3000 kr hel/år för gissa vad jag får pröjsa ?

10000 halv försäkring och 14000 hel/år

Men jag tror nästan jag har bestämt mig, Sitter jag bättre på bandit1200 så blir det en sån.. Hoppas det är lite mer axx i den med =) !!

Stirra dig inte blind på volym och effekt nu.. Och känn efter varför du vill ha kåpan!

Jag har valt bort kåphoj aktivt för att få ner farten, 200+ dödar folk...
Min förra SuperMoto950 kändes både starkare och var roligare för gatkörning än SuperDuken, trots mer volym och högre effekt, men registret är helt annorlunmda och hela hojen är hårdare vilket förtar känslan lite.

Ska du va snabbast, sätt dig på ett flyg. Vill du ha känsla, provkör och känns efter vad du egentligen vill ha :).

Jag hade nog kollat VFR800 eller liknande också, eller SuperBlackbird...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT