Välja hoj

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Honda blackbird 1998
Hej ska köpa hoj nu innan våren och tanken är att köpa en så jag kan ha den klassiker försäkad. Alltså ej nyare än 1991

jag vill ha prestanda men ändå lite touring har ni nått förslag

funderat lite på dessa

* suzuki gsx-r 750 o 1100
* kawasaki gpz 900 r
* kawasaki zx10
* yamaha fzr 1000

vad är fördelar o nackdelar med dessa eller finns det fler alternativ
kom gärna med lite ider

gsxr 1100 är najs :tummenupp

+
Lite mer Touringsittställning
Go att åka med som passagerare på
Ser brutal ut trots åldern
Mycket effekt
Bra vrid - slipper växla när man ska köra om

-
Omodern chassie, dock så funkar det
Drar utihelvetes mkt bensin
Svårt och hitta en som är i bra skick- hårt körda, visst motorn är bra byggt mm men 20 års hård körning passerar ju inte obemärkt...

lätt den jag skulle köpt av dina hojar du radat upp, dock så skulle jag ta en titt på ducati 916, vilket har en mycket förnämlig premie och har bra andrahandsvärde - lär inte gå ner mer i pris. samtidigt som den är äckligt snygg och har ett trevligt chassi samtidigt som den är relativt snäll på gasen då man har bra känsla på hur mkt fäste backdäcket har eller hur man säger d.. :tummenupp

Last edited:
ja har spanat en del på 1100 an jag har ägt en 750 gsx-r 1986 a en gång i tiden gick bra den för 100 hästar o gammalt chassi lätt körd o svängde bra.

ja det är svårt har fått nys på en jätte fin gpz 900- 1988 i bra skick sen finns det en 1992 ans 1100 ute men det sitter 89 ans motor och kåpor vad tror ni om den

www.blocket.se/vi/32345915.htm

problemet är att den inte klarar 20 års gränsen men borde va rätt billig o försäkra ändå

ja har spanat en del på 1100 an jag har ägt en 750 gsx-r 1986 a en gång i tiden gick bra den för 100 hästar o gammalt chassi lätt körd o svängde bra.

ja det är svårt har fått nys på en jätte fin gpz 900- 1988 i bra skick sen finns det en 1992 ans 1100 ute men det sitter 89 ans motor och kåpor vad tror ni om den

www.blocket.se/vi/32345915.htm

problemet är att den inte klarar 20 års gränsen men borde va rätt billig o försäkra ändå

Om det enbart handlar om försäkring så kan jag säga att jag skulle få betala mindre för en ducati 916 än en 1100 gixxer...

ja hondan glömde jag har ingen erfaremhet alls av hondan

fzr-1000 va en rolig hoj o köra men den drog ju mer olja o soppa än det var roligt

zx10 test körde ja på en mc handlare en 1990 a den var trevlig tyckte jag

750 gsx-r 86 hade jag som första hoj den var helt okej förut när mamn skulle skjutsa på den då dog den orka inte då meed sina 100 hästar.

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär