Välja hoj, velig som fan!

Suzuki sv 1000

Varför inte börja med en säsong på en Suzuki sv 1000, 2003 och framåt? Snabb, lättkörd och absolut touring. Try it!

========================================================
Bergmark skrev:
Jag innehar nu min första hoj, Freewinden, men jag vill ha en ny mer effektstark hoj till våren. Kan någon hjälpa mig!? De intressanta hojar jag har hittat är:

* BMW R 1200 GS

* Kawasaki ZX-12R :yoparty

* Triumph Sprint ST

* Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Jag själv har aldrig kört sporthoj :rodnar (va f*an gör jag här?). Kanske Kawasakin är i värsta laget men man blir ju så j*vla sugen. Hojen vill jag ha som touring och adrenalinhöjare. Vilken ska jag välja? (sugen på Kawan men är osäker på hur den är att toura med). BMW:n är ju praktiskt men den är ju så bred med boxer-motorn och dessutom har ju man blivit lite sporthojs-galen nu när man får ännu mer ståfräs här på forumet. :3freak Triumphen är ju skitfin så den står väldigt högst på listan. Hondan är jag osäker på.

:va

Har du kollat försäkringspremierna på hojarna?
(nedan listat efter premie, billigast överst)

* BMW R 1200 GS (BMW märkesförsäkring, 2940:-/hel, helår)
* Triumph Sprint ST (IF Triumphförsäkring, 8415:-/hel, helår)
* Honda CBR 1100 XX Super Blackbird (IF Hondaförsäkring, 9350:-/hel, helår )

* Kawasaki ZX-12R :yoparty (party, party ända tills inbetalningsblanketten från försäkringsbolaget dimper ner i brevlådan :rolleyes: )

Om du vill åka fort, långt & bekvämt så tror jag att Blackbirden är ett bra alternativ. Men om du fortfarande har kvar en "stövel" i offroadkörningen så är ju BMWn given. Vill du köra lite sportigare så tror jag att Sprinten är den mest lämpade för inspirerande körning (av de alternativen du listat).

TM skrev:
Har du kollat försäkringspremierna på hojarna?
(nedan listat efter premie, billigast överst)

* BMW R 1200 GS (BMW märkesförsäkring, 2940:-/hel, helår)
* Triumph Sprint ST (IF Triumphförsäkring, 8415:-/hel, helår)
* Honda CBR 1100 XX Super Blackbird (IF Hondaförsäkring, 9350:-/hel, helår )

* Kawasaki ZX-12R :yoparty (party, party ända tills inbetalningsblanketten från försäkringsbolaget dimper ner i brevlådan :rolleyes: )

Om du vill åka fort, långt & bekvämt så tror jag att Blackbirden är ett bra alternativ. Men om du fortfarande har kvar en "stövel" i offroadkörningen så är ju BMWn given. Vill du köra lite sportigare så tror jag att Sprinten är den mest lämpade för inspirerande körning (av de alternativen du listat).

Vill bara göra ett tillägg på Hondaförsäkringen
1-3 år
zon:1-2:9350
zon:3-7:7900

4-10 år
zon:1-2:6200
zon:3-7:5200

Bergmark skrev:
Tack för alla svar. Men känner jag verkligen för Triumph Sprinten. Ska, om det är fint väder i morgon, sticka iväg och provköra den. Om jag är nöjd funderar jag på att införskaffa 2006:an under våren med ABS. Eller ska jag satsa på 2005:an nu under hösten? Det kliar ju som fan i händerna på att köpa en nu!
:näsblod

Edit: http://www.mcnews.com.au/NewBikeCatalogue/2005/triumph/sprint_st/sprint_st_silver_rhf_1024.jpg

Sprinten är ju en skitfin hoj att köra, personligen skulle jag valt den :tummenupp

honda är väl kända för sin kvalité och teknik? Jarfall det jag har fått för mej, både när det gäller bilar och atv och mc, heller är jag ute och cyklar?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman