Välja användare i Mozilla firefox?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Igår när jag skulle surfa så frågade datorn mig vilken användare jag skulle använda när jag öppnade firefox. Det gick inte att välja default eftersom det stod att den var upptagen :confused: så då skapade jag ett nytt konto/profil men då försvann ju varenda bokmärke samt alla lösenord...
Har klickat mig igen varje flik och kan för bövelen inte hitta rätt.
Kan någon vara hygglig o hjälpa mig igenom på en 7årings kompetensnivå så jag får tillbaka mina sparade uppgifter... plz

FUBAR skrev:
Igår när jag skulle surfa så frågade datorn mig vilken användare jag skulle använda när jag öppnade firefox. Det gick inte att välja default eftersom det stod att den var upptagen :confused: så då skapade jag ett nytt konto/profil men då försvann ju varenda bokmärke samt alla lösenord...
Har klickat mig igen varje flik och kan för bövelen inte hitta rätt.
Kan någon vara hygglig o hjälpa mig igenom på en 7årings kompetensnivå så jag får tillbaka mina sparade uppgifter... plz
Firefoxen buggar sådär ibland. I regel finns då redan en instans av programmet i minnet. Döda den instansen och starta om FireFox så ska det funka.

EDIT: Prova "Arkiv->Importera" och se om du får tillbaka bokmärkena.

Last edited:
morlock skrev:
Firefoxen buggar sådär ibland. I regel finns då redan en instans av programmet i minnet. Döda den instansen och starta om FireFox så ska det funka.
Hur dödar jag instansen då?

morlock skrev:
EDIT: Prova "Arkiv->Importera" och se om du får tillbaka bokmärkena.
Jag gjorde så, fast jag fick bara grejjerna från explorer, dvs gamla bokmärken och lösens...

FUBAR skrev:
Hur dödar jag instansen då?
Tryck CTRL-ALT-DELETE och välj "Task Manager" eller "Aktivitetshanteraren" på svenska.

Välj fliken "Processes" och lokalisera alla förekomster av "firefox.exe", markera dessa och tryck på knappen "End Process".

sgtpepper skrev:
Tryck CTRL-ALT-DELETE och välj "Task Manager" eller "Aktivitetshanteraren" på svenska.

Välj fliken "Processes" och lokalisera alla förekomster av "firefox.exe", markera dessa och tryck på knappen "End Process".
Ok, testade detta men det hjälpte ju inte. jaja jag antar att jag får anpassa mitt liv utan dessa bokmärken :( Det blir svårt men jag ska klara av det!!

Ninjaboy skrev:
Starta Firefox med "firefox.exe -profilemanager" så kan du välja din gamla profil igen.
Fan vad nice. Tog ett tag innan jag fattade hur du menade, men nu funkade det :banana Tack

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN