Välja Alpina?

eus skrev:
Den kanske inte är så mycket högre, men vad kostar inte en BMW750iAL att äga då :eek:

Jag har hört att de kostar satan, i service å dyl

edit: jag kan ha fel
köper du en B12 så vill jag åka med :hej

Vad kostar de då? :crash

Köper jag en sån så får du åka med. :hej OM jag får köra din R1.... för det har jag aldrig gjort.

750RR
 
maverick_750rr skrev:
Vad kostar de då? :crash

Köper jag en sån så får du åka med. :hej OM jag får köra din R1.... för det har jag aldrig gjort.

750RR

Tjaa ser ju att du är inne på bmwpower å härjar, de kan nog mer om detta än mig.

Jaa.. klart du får köra R1:an.. :hej
 
Hmm, skall du ha en B12:a eller 750 så kolla upp vad det kostar att reparera. Det finns anledning till att 750 är rätt billig i inköp, minsta lilla grej som går sönder kostar tusentals kronor att laga.

/Jocke
 
Ahhh!
Ztone`s myskärra.

Varför inte den jag pm:ade dig om?
Den verkade frän, var färgen fel går det att åtgärda.
 
maverick_750rr skrev:
VA??? :confused:
Bild?

Jag hade tänk lägga runt hundratusenkronorslappen, kanske mer, kanske mindre. Nånstans där.

330Ci är cool, fast jag e sjukt svag för 5- och 7-serierna :(

Det blir aldrig mer en Volvo....

750RR

1 hundring gör inte susen här - du är närmera 2...
 

Bifogat

  • emx378-2041liten.jpg
    emx378-2041liten.jpg
    36.9 KB · Visningar: 169
Asylum_Nakaza skrev:
vadå "vill inte ha räser-bil" ?????

vad är det med dig nu?? köp riktig bil, inte en soffa!!!

http://www2.blocket.se/view/1517112.htm?l=0&c=1 :bow

Jag vill inte ha en räcerbil.

B8 är det definitivt inget fel på. Kanske en sån :va

Jag får inga ordentliga svar från BMWforumet. De säger bara att B12an är driftsäker och slitstark och en klart pålitlig bil. Så är det kanske men ingen berättar vad man bör kolla upp med en B12 förutom just att den kostar.... jaha? Vad brukar gå fel då? Vad bör bytas inom kort?
Finns ju egentligen inga bra argument till varför man inte skall köpa en B12 förutom just att den kostar mycket i service.
Det kostar att ligga på topp oxå :p

750RR :va
 
Köp en E38, en 740, fullutrustad!!! Då snackar vi bilar, min nästa blir en sådan, absolut! Prisnivån vet du nog redan, väldigt mycket bil för pengarna.
 
ja den där nissan är en fin bil. ja tänkte köpa en pulsar innan.. men det blev en kawa istället!! :rock

polarn ska köpa en skyline, R34 GT-r V-Spec för 600 lakan.... :bow
 
B8:an finns i överflöd, hela 221 tillverkade och flera är redan i Sverige… Men har du tid att vänta eller hostar upp med l-i-t-e slantar kan du nog köpa en sådan!

Satsa på en vanlig sur gammal M3:a istället, du kan nog få en E36:a med 3.0 motorn för 100! Hostar du upp 60 till kan du få en fin 3.2:a så blir du inte besviken!

Kolla upp föregående ägare och service, många som köper M3 har precis skrapat ihop till bilen och inser inte att service och försäkring kostar, så då skiter dom i service!

En annan sak att tänka på är att gå med BMW-klubben, du måste vara med där i ett år för att få entusiastförsäkra, och det är LITE billigare…

...en sak till: akta dig för respirator! BMW kan bygga riktiga motorer :rock
 
M5: an modell E39 e bland det värsta famlijesportbil som finns.
Grymt ljud från V8:an och grymt chassi för en så tung bil.

Personligen svag för M3. Finns även som sedan. :)
 
Du bör ju ha ca 50k i reserv om du ska ge dig på en b10 eller b12.
Alltså bara servicen tar dom ca 15k för hos bmw för en gammal 750. Går ngt sönder kan det lätt bli det tredubbla. Finns som sagt en anledning till att dessa bilar inte kostar något, dessutom är försäkringen inte billig.
Köper du min 330Ci så får du fri service och garanti i två år!
Räkna på den faktiska kostnaden när du köper bil, alltså vad det har kostat dig totalt när du sålt bilen, stirra dig inte blind på prislappen.
 
Om du ska köpa en 7-serie, så skaffa en 740 eller mindre. 750:n har samma problem som 850:n dvs att styrboxen som sköter medlingen mellan cylinderraderna ger upp i tid & otid. Kostar lika mycket som att köpa en likadan bil till. (inte riktigt kanske, men DYRT är det!)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top