Välj min hoj till i vår!

Välj hoj!


  • Antal röstningar
    0

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Det står i mitt hjärta mellan 3 st hojjar!
Välj åt mig : )
 

Bifogat

  • Kawasaki_Z1000.jpg
    Kawasaki_Z1000.jpg
    41 KB · Visningar: 38
  • daytona.jpg
    daytona.jpg
    28.7 KB · Visningar: 46
  • r1 2002.JPG
    r1 2002.JPG
    19.3 KB · Visningar: 41
orsaken varför Triumph Daytona 650. den e snygg! den skulle jag köpa om jag bara gick på utseendet. (min röstning grundad på det ;) vet inte så mkt mer ...:rolleyes:
 
Yamahan:
Jag röstade på denna,
av den enkla anledningen att jag trivdes bra med dom två jag hade :)

Triumphen:
har jag aldrig kört eller hört något speciellt om.

Kawasakin:

Den tilltalade aldrig mig när jag provkörde,
men den var då oxå helt orginal...
 
Last edited:
Jag är just nu väldigt förtjust i R1:or, (särskilt röda) så det är vad jag väljer åt dig.
 
Det är väl klart att du skall skaffa dig en Trajja!
 
Det finns bara en hoj bland dessa - R1:an... ;)
 
Jag är mest förvånad över ditt urval. de är ju inte direkt lika varandra...
 
M:et skrev:
2670533 Jag är mest förvånad över ditt urval. de är ju inte direkt lika varandra...

Hmm, ja det är ett stort vägskäl jag står inför : )

Kawa, Lek lek lek och smidighet! Rå utstrålning.
trajja, Snyggaste hojjen just nu med normalt pris. Liten förklädd touring/sporthoj.
yama, Bara för att den är snygg och att man ska ha haft en.
 
Last edited:
Trajan såklart.
Snygg å inte lika vanlig så R1:or

Provkörde en Sprint ST-06 i våras, riktigt skoj och skön.
Om plånboken tillät så stod det nog en sån i garaget istället för Kawan.

Kawan går bort i mitt tycke, en riktig hoj har kåpa å snygga linjer
 
Last edited:
Alltså mannen...nu får du kamma dig!
INGEN är ju en Honda!

Och en seriös fråga: Vad ska du ha hojen TILL?
De tre du räknat upp är ju alla så olika att man anar en viss ambivalens/scizofreni i hojvalet! :lol
(Trajan är väl ändå ingen sexfemti! skäms! 675 är den dopade engelsmannen!)

JAG hade tagit trajan!!
Vilken banmaskin!
Spöar skiten ur det mesta.
 
Dr.Bike skrev:
2670804 Alltså mannen...nu får du kamma dig!
INGEN är ju en Honda!Och en seriös fråga: Vad ska du ha hojen TILL?
De tre du räknat upp är ju alla så olika att man anar en viss ambivalens/scizofreni i hojvalet! :lol
(Trajan är väl ändå ingen sexfemti! skäms! 675 är den dopade engelsmannen!)

Hehe, Anledningen till jag inte valt någon Honda är inte att dem inte gör bra
hojjar utan att de inte finns någon själ i designen på de nya hojjarna!
Och man köper ju hoj efter hjärtat.
Triumph 675 är deras nyaste bansmiskare, daytona 650 är inte lika extrem +snyggare
(Har du ingen koll på triumph modellerna : )

Och de är olika pga att jag inte är behov av en bansmiskare,
jag är inte i behov av en touringhoj, jag är inte behov av en leksak!
Jag vill kunna köra rörken och någon bandag ibland!
Jag vill kunna åka till Isle of man, jag vill kanske ha kvar hojjen längre än
de tidigare hojjarna! (kanske 3-4 år?)
+ Jag vill ha jävligt snygg design! Allt detta i ett paket runt* 65 000:-

*Då jag ända ska ta lån så spelar ju inte några tusen hit och dit något!
 
Är det så att du ska ha kvar hojen i många år och du vill ha en sportig tourer så tror jag du är ute på en bärtur :)
En 600 på gata är jobbigt tråkigt. Nu känner jag inte till just Trajja 650 men om det är en mildare variant av 675 så låter det ännu tråkigare... Det är skönt att ha lite extra vrid när man ligger och långkör. Småmotorer funkar kalas på bana och småvägar.

R1 känns inte heller som en maskin man behåller i flera år + ger sig ut på långturer. Blir nog hyffsat obekvämt att åka långt på den.

Z1000 skulle jag inte heller behålla i flera år för den får jag för mig har kostat för mycket i service och reparationer då :)


Med det användningsområde som du beskriver så hade jag spanat in Honda VFR 800. En maskin som bara håller och tuffar på. Det går dessutom att sälja den när det står 6000 mil på mätaren. De andra 3 du föreslagit får du lämna in på returanläggningen vid det laget för det är ingen som vill ha dom...
Det går att köra fort på bana med en VFR också, fråga Aaron. Ett stort plus i sammanhanget är att V4 motorn låter riktigt skönt:tummenupp
 
Min röst lägger jag på z1000.
Jag har provkört en sådan vid 3-4 tillfällen och tycker den var hur kul som helst.

Fast R1an är inte dum den heller... Den är bättre om man ofta vill köra riktigt fort.
 
VFR är inte i minn smak design mässigt även om dem är fina!

Och kvaliteten på z1000 tror jag inte är sämre än någon annan hoj!
och R1'an kan man åka längre än xr'en iaf med marginal!
Och ang kubik så överlever jag nog att växla några ggr på en tur!
Så tyvärr så hjälper du mig inget M:et kom med med några bra ideér nu
så jag kommer ur min beslutsvånda ; )
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top