Väldigt smutsig bil.

Turtle...??? :D Det är leksaker!

Supertvättens rengörande förmåga i kombination med glansen och den medföljande vaxliknande ytan som gör att vattnet bildar stora droppar och rinner av, gör denna produkt till en vinnare i den vanliga biltvätten!

MEN! Har du något tips om ett bättre medel, så är ingen gladare än jag!

MYCKET INFO!!QUOTE]

fan, du vet vad du pratar om!

Hur får man bort 3M "fast cut" rubbing från svarta plastlister??

Polera med tex. Mirror Image.
Den kritar inte så lister och plast färgas inte.

Supertvättens rengörande förmåga i kombination med glansen och den medföljande vaxliknande ytan som gör att vattnet bildar stora droppar och rinner av, gör denna produkt till en vinnare i den vanliga biltvätten!

http://www.smartab.com/produkter/fordonsschampo.htm

Komplettera med http://www.smartab.com/produkter/skandinaviskthardvax.htm så har du två produkter som är utvecklade att arbeta tillsammans i ett system.

Schampot innehåller inget vax så du riskerar inte att lacken blir flammig när du sedan vaxar bilen efter tvätt.

Kombinera dessa två produkter med ett av dom två avfettningsmedel jag rekomenderade tidigare och du har ett komplett skydd till din bil/hoj som dessutom underlättar att hålla skicket på lacken och gör tvätt och vaxning både lättare och faktiskt roligare när man ser att prylarna funkar utan att man behöver slita ut sig. :)

Last edited:

... autosmart ... smartab ... autosmart ... smartab ... autosmart ... smartab
...
Fråga gärna om det är något inom bilvård som ni undrar över!

Jag undrar en sak: Jobbar du händelsevis på Smartab?

Polera med tex. Mirror Image.
Den kritar inte så lister och plast färgas inte.

http://www.smartab.com/produkter/fordonsschampo.htm

Komplettera med http://www.smartab.com/produkter/skandinaviskthardvax.htm så har du två produkter som är utvecklade att arbeta tillsammans i ett system.

Schampot innehåller inget vax så du riskerar inte att lacken blir flammig när du sedan vaxar bilen efter tvätt.

Kombinera dessa två produkter med ett av dom två avfettningsmedel jag rekomenderade tidigare och du har ett komplett skydd till din bil/hoj som dessutom underlättar att hålla skicket på lacken och gör tvätt och vaxning både lättare och faktiskt roligare när man ser att prylarna funkar utan att man behöver slita ut sig. :)

Är skeptisk till att ett medel man häller i hinken skulle vara bättre än supertvätten. Hittar jag den rekommenderade i butiken så kan jag givetvis prova den.

Vax är en annan sak. Den nyvaxade ytan (du vet vattenavrinningen) brukar försvinna efter 5-10 tvättar oavsett vax. Den effekten får man tillbaka med supertvätt.

Verkar ju vara kanonprodukter. är det enbart för rekondfirmor eller kan en vanlig dödlig även få tag på deras produkter

Jag undrar en sak: Jobbar du händelsevis på Smartab?

Nix. Det gör jag inte.
Jag är en långtidssjukskriven lastbilschaufför.
-Och legitimerad putsbög enligt familj och vänner...

Jag har däremot haft nöjet att bekanta mig med deras produkter på nära håll eftersom jag har utbildning inom bilrekond.

Jag använder dessutom deras produkter flitigt i garaget till både bilen och hojen.

Det finns fler produkter från andra tillverkare som även dom borde förtjäna att omnämnas, men jag valde Autosmart´s sortiment dels för att dom är lätta att få tag i för oss vanliga konsumenter, samt dels för att dom har ett enkelt och lättbegripligt system med konsumentprodukter som på ett bra sätt kompletterar varandra.

Är skeptisk till att ett medel man häller i hinken skulle vara bättre än supertvätten. Hittar jag den rekommenderade i butiken så kan jag givetvis prova den.

Vax är en annan sak. Den nyvaxade ytan (du vet vattenavrinningen) brukar försvinna efter 5-10 tvättar oavsett vax. Den effekten får man tillbaka med supertvätt.

Vad tror du att supertvätten är då? :)

Om du tar mitt medel och häller det i hinken, sedan tappar du det med vatten utblandade medlet på små flaskor och skriver supertvätt på flaskorna, -blir det bättre då? :7peta :)

Angående vattenavrinningen så återfås den effekten även med Autosmart´s schampo.

Bilen blir helt enkelt blank. :)

Last edited:

Turtle har bra grejjer som finns att köpa på macken. Däremot så kan jag varmt rekommendera Sonax nya schampo som är grymt drygt och effektivt. Jag vet bara hur flaskan ser ut, den är smal och hög och har blå kork och det är ingen hals på flaskan om du förstår var jag menar :rolleyes: Bästa schampot du kan köpa på macken :tummenupp

Vad tror du att supertvätten är då? :)

Om du tar mitt medel och häller det i hinken, sedan tappar du det med vatten utblandade medlet på små flaskor och skriver supertvätt på flaskorna, -blir det bättre då? :7peta :)

Angående vattenavrinningen så återfås den effekten även med Autosmart´s schampo.

Bilen blir helt enkelt blank. :)

Supertvätten appliceras direkt på svampen och det är lite som att smeta in lacken med flytande margarin. Mao, har du inte provat den!?

Jag ska ge det en chans! Likaså sonax som dee_cati tipsade om!

Supertvätten appliceras direkt på svampen och det är lite som att smeta in lacken med flytande margarin. Mao, har du inte provat den!?

Jag ska ge det en chans! Likaså sonax som dee_cati tipsade om!

Nix. Måste erkänna att jag har varit så insnöad på Autosmart de senaste fyra, fem åren så jag har faktiskt inte gett något annat märke en chans...

-Jo, förresten! Jag har provat lite ur Lahega´s sortiment, vilket också är verkligen toppengrejor, men tyvärr lite svårare att få tag i.

N.Blomqvist var köper du det någonstans?? jag har kollat på återförsäljarnas hemsidor, det verkar som dom bara har hårdvaxen och polishen i sortimentet. Jag skulle vilja köpa platinum och silver one.

N.Blomqvist var köper du det någonstans?? jag har kollat på återförsäljarnas hemsidor, det verkar som dom bara har hårdvaxen och polishen i sortimentet. Jag skulle vilja köpa platinum och silver one.

Silver One tror jag blir svår att få tag i eftersom det är en relativt dyr och avancerad produkt för yrkesbruk.

Jag har dock för mig att Autoexperten, http://www.autoexperten.se/ , kan ta hem större delen av sortimentet. (Kanske även Silver One?)

Back