nicke_kloos
Nicke_kloos
jo så här ligger det till att min polare har haft väldigt stora problem med sin hoj, allt börja en halvtimme efter han köpt den! det började med att den börja vitröka så nå förjävligt, så de var höger ventilfjäder som paja! när vi hade fixat d så gick den hur bra som hälst sen efter ett tag så börja den vitröka som fan igen, då trodde vi att de va den andra ventilfjädern för att detta är ett väldigt vanligt fel på 04 även min ventilfjäder har pajjat på min husa de e kasst matrial i fjädrarna så dom jävlarna går av!!
A i alla fall så visade de sig att de inte va nån ventil utan vi fick klyva motorn för att se om de va kolven! d visade de sig att det var oljeringen som hade pajat, som tur va att ingenting hade ramlat ur spåren o repat cylindern.
vi fixa d bytte oljering och kolvring o pakningar o grejer! efter det så gick den återigen hur bra som hälst! '
Och nu slutligen när vi åkte till gottland så hade vi hojarna med oss på pickupen, då börja hans jävla hoj att vitröka d första som händer, fan man kan lacka för mindre!!!!
men vi öppna kåporna för att känna om de va nån ventilfläder som hade gått, de va det inte sen tog vi bort sadel o luftfilter. ramen var helt täckt med motorolja så det måste ju kommit ifrån vevhusventilationen. vi torkade ur oljan o starta den var halvbökig o få igång efter ett tag på tomgång o lite åkning fram o till baks så sluta den att ryka för att all olja var förbrännt! skitbra, da två va vi ute o mosa i visby stog o brände lte däck vid ett rödljus så börja den vitröka som fan igen!!! lilla trött man blir tog bort sadel o filter o återigen fanns de mycke olja där!!! samma visa igen och den blev bra!! det är som de blir nått övertryck i ventilerna eller nå vet inte o polarn börjar bli fett lack o funtar må att sälja skiten!!! är de nån som stött på detta broblem så vore d jäkligt snällt att skriva hur man skall lösa problemet!!!
A i alla fall så visade de sig att de inte va nån ventil utan vi fick klyva motorn för att se om de va kolven! d visade de sig att det var oljeringen som hade pajat, som tur va att ingenting hade ramlat ur spåren o repat cylindern.
vi fixa d bytte oljering och kolvring o pakningar o grejer! efter det så gick den återigen hur bra som hälst! '
Och nu slutligen när vi åkte till gottland så hade vi hojarna med oss på pickupen, då börja hans jävla hoj att vitröka d första som händer, fan man kan lacka för mindre!!!!
men vi öppna kåporna för att känna om de va nån ventilfläder som hade gått, de va det inte sen tog vi bort sadel o luftfilter. ramen var helt täckt med motorolja så det måste ju kommit ifrån vevhusventilationen. vi torkade ur oljan o starta den var halvbökig o få igång efter ett tag på tomgång o lite åkning fram o till baks så sluta den att ryka för att all olja var förbrännt! skitbra, da två va vi ute o mosa i visby stog o brände lte däck vid ett rödljus så börja den vitröka som fan igen!!! lilla trött man blir tog bort sadel o filter o återigen fanns de mycke olja där!!! samma visa igen och den blev bra!! det är som de blir nått övertryck i ventilerna eller nå vet inte o polarn börjar bli fett lack o funtar må att sälja skiten!!! är de nån som stött på detta broblem så vore d jäkligt snällt att skriva hur man skall lösa problemet!!!