Väldigt lite hojar på annons?

GSXR k5 står också högt på listan. den där zx10an hade vart något, bara att den e körd i prosbk gör mig lite halvrädd.. Motorn är väl antagligen skött exemplarisk, men man vet ju inte vad den vart utför. vet inte om jag skulle må så bra på en sån hoj.

Ingen idé att åka till tyskland heller, priserna ligger på precis samma som här. Euron e brutalt mot svenska kronan nu. Vi får väl vänta och se vad våren kommer med :(

Men samtidigt är det lustigt hur mkt man kan pruta, en kille jag ringde igår sänkte 5000:- innan jag knappt hade öppnat munnen....

Fast det där är ju helt individuellt. Jag försöker pruta ner en cross från 30 till 28, men han totalvägrar. :mad:

Ja jag tror ju att beg priserna kommer att ligga still i alla fall nu när som någon sa 169.900:- för en R1 10 årsmodell.
Köpte en R1- 07 igår och är jävligt nöjd :)

Kolla ut...det kommer nog igång lite smått, är väldigt lite annonser på blocket, de verkar minska, visst kommer det i annonser men de gamla försvinner i snabbare takt just nu.

GSXR k5 står också högt på listan. den där zx10an hade vart något, bara att den e körd i prosbk gör mig lite halvrädd.. Motorn är väl antagligen skött exemplarisk, men man vet ju inte vad den vart utför. vet inte om jag skulle må så bra på en sån hoj.

Ingen idé att åka till tyskland heller, priserna ligger på precis samma som här. Euron e brutalt mot svenska kronan nu. Vi får väl vänta och se vad våren kommer med :(

K5 av gixxer verkar vara en bristvara därute, mer K6 och K7 or, jag menar litershojen, tror du gör likaså.

Last edited:
sluta gnäll! Köp inte om ni tycker det är för dyrt! Det finns väl nån 15k's hoj ni snåljåpar kan dra till att köpa på blocket? Nog fan försöker de flesta (någorlunda funtade personerna) att få ut så mkt såom möjligt när de säljer något - det gäller väl även ni som gnäller över att det är "dyrt" just nu?! Ni som gnäller tillhör ju säkerligen dom som försöker köpa billigt och sälja dyrt!

skall åka ner till italien nu idagarna och köpa hem ett antal hojar så som vfr 800 årsm 98-01 , hornet 900 02:a och kanske nån ducati.

det jag vill komma till är att man kan köpa till priser som är under halva priset vad det kostar här hemma.

Fast det där är ju helt individuellt. Jag försöker pruta ner en cross från 30 till 28, men han totalvägrar. :mad:

Detta kring priser är ju lite kul. De finns ju trots allt dem som i annonser sätter ut de pris som varan är till salu för och då inte med 20k + 5k i prutmån. Inget att bli sur för om säljaren inte vill gå ner i pris. Gilla läget eller köp nått annat.

La ut hojen för en vecka sedan(lördag).
Nu e den borta. La mig ca 5000 under den billigaste. Inga probs. :tummenupp

Hade väl kunnat vänta till våren och fått lite mer, men vafan.

Detta med köp&sälj och svenskar är roligt. Till skillnad från tex danskar och sydländska invandrare så är vi svenskar mentalt forfarande bönder, inte köpmän.

En svensson som har ngt ute på annons blir således förolämpad och djupt kränkt om ngn lägger ett bud, dvs "prutar". Istället för att begrunda budet och endera acceptera det eller förkasta köparens bud och/eller komma med ett motbud.

Likaså blir vi svenskar kränkta när ngt vi avser köpa är "för dyrt", vi kan ju nämligen inte tänka oss att lägga ett bud.

Dessutom är säsongstrådar kring privatannonspriser så vanliga på SH. På hösten, när tusental sporthojare av ngn outgrundlig anledning ska sälja sin beggade sporthoj till privatperson, så är priserna för låga: "Voffo få ja inget fö min r-etta:confused:"

På våren när alla ska köpa sig en "ny" beggad hoj av privatperson startas trådas som denna. "Voffo e alla beggade R-ettor så dyra:confused:"

Last edited:
Detta kring priser är ju lite kul. De finns ju trots allt dem som i annonser sätter ut de pris som varan är till salu för och då inte med 20k + 5k i prutmån. Inget att bli sur för om säljaren inte vill gå ner i pris. Gilla läget eller köp nått annat.

Jag får visst bli sur, precis som han får bli sur för att ingen vill ge honom 30' för hans gamla cross.

Detta med köp&sälj och svenskar är roligt. Till skillnad från tex danskar och sydländska invandrare så är vi svenskar mentalt forfarande bönder, inte köpmän.

En svensson som har ngt ute på annons blir således förolämpad och djupt kränkt om ngn lägger ett bud, dvs "prutar". Istället för att begrunda budet och endera acceptera det eller förkasta köparens bud och/eller komma med ett motbud.

Likaså blir vi svenskar kränkta när ngt vi avser köpa är "för dyrt", vi kan ju nämligen inte tänka oss att lägga ett bud.

Dessutom är säsongstrådar kring privatannonspriser så vanliga på SH. På hösten, när tusental sporthojare av ngn outgrundlig anledning ska sälja sin beggade sporthoj till privatperson, så är priserna för låga: "Voffo få ja inget fö min r-etta:confused:"

På våren när alla ska köpa sig en "ny" beggad hoj av privatperson startas trådas som denna. "Voffo e alla beggade R-ettor så dyra:confused:"

Fy fan vad sant :hihi:rofl

Finns det nån färjelinje kvar till nått skandinaviskt land ?

Allt det där är Såssarnas fel....:mattias

Prutat på en HD med lull-lull, där kan man snacka om kränkta ägare...:fakta

/Smålänning

Sålde min R1 2007 i dec med lite godis som leovince slipon xenon cuts tonat kåpglas och integrerad blinkers. Hade rullat ca 1600 svensks.
Sålde den för 70k idag ser jag att vissa begär 80k för en 2005 :S

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...