Väktaryrket?

TomK skrev:
Är det inte en fördel att vara stor, stark och respektingivande som väktare ? :va

Nä.. det har till stor del oftast med att göra hur du bemöter folket...
Kan vara mer provocerande att vara stor o biffig.
Hos oss är det tjejerna som har minst bråk..

Visst kan det smälla ibland, men då är det bättre att kunna lite självförsvar..

Mavve skrev:
Är småless på mitt glidarjobb som en blind höna kan utföra bättre och vill ha lite utmaning så jag funderar på väktaryrket.

Rätta mig om jag har fel - det kan ju ha varit någon med nästan identiskt nick - men skrev du inte här så sent som förra året om att pryla folk mer eller mindre för skojs skull? Om att de som fått stryk/blivit misshandlade av dig i princip hade sig själva att skylla? Om att du, som iaf jag uppfattade det, hade litet svårt att kontrollera fysisk aggression?

Jag hittar inte trådarna, de är möjligen för gamla, men om det var du - är du då verkligen säker på att väktare är ett lämpligt jobb för dig?

69:an skrev:
Rätta mig om jag har fel - det kan ju ha varit någon med nästan identiskt nick - men skrev du inte här så sent som förra året om att pryla folk mer eller mindre för skojs skull? Om att de som fått stryk/blivit misshandlade av dig i princip hade sig själva att skylla? Om att du, som iaf jag uppfattade det, hade litet svårt att kontrollera fysisk aggression?

Jag hittar inte trådarna, de är möjligen för gamla, men om det var du - är du då verkligen säker på att väktare är ett lämpligt jobb för dig?
Det var Mavve som skrev trådar om det.

exiteme skrev:
När jag jobbade, vägde jag 52kg till mina 165cm. Ändå satte de mig till att patrullera ensam mitt i centrala Malmö. Jag hade en liten ficklampa att försvara mig med :kocko
För min egen säkerhet, sade jag upp mig.

Jag känner så igen mig, jag fick jobba ensam i sthlm jag var inte ronderande eller så men som civilväktare hade jag ingenting att försvara mig med förutom att jag kunde ringa personalchefen eller be anställda om hjälp. Hade bara legitimationen som jag kunde visa upp. :brinnerup

Caba skrev:
Jag känner så igen mig, jag fick jobba ensam i sthlm jag var inte ronderande eller så men som civilväktare hade jag ingenting att försvara mig med förutom att jag kunde ringa personalchefen eller be anställda om hjälp. Hade bara legitimationen som jag kunde visa upp. :brinnerup

Glömde säga att det var på NATTEN som jag jobbade... Hade ingen som kunde hjälpa mig om något hände. Dessutom var radion kass, så jag hade inte ens kunnat larma.

Mavve skrev:
Är småless på mitt glidarjobb som en blind höna kan utföra bättre och vill ha lite utmaning så jag funderar på väktaryrket.

Tack på förhand.

Tjenare...
Jag jobbar som väktare, och jag tycker faktiskt att det e rätt kul.
Det e lätt förtjänta pengar för en liten utbildning.
Jag håller med alla som säger att jobba som rondväktare suger, för det gör det verkligen,
Men man måste ju börja någonstans.
Det var där jag började och nu jobbar jag i en betydligt "roligare" miljö, tunnelbanan, men träffar alltid på roligt folk, vissa argare än andra :)
men det e inte bara elaka människor man träffar, vissa e riktigt glada för att vi finns.
E det så att du ska plugga så kan du stryka tunnelbanan på en gång.
Så ligger det till. :banana

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...