Väktaryrket?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Är småless på mitt glidarjobb som en blind höna kan utföra bättre och vill ha lite utmaning så jag funderar på väktaryrket.

Kommer nu nyss från jobb där jag satt i 12 timmar och läste allt jag kunde hitta över nätet ang. yrket så jag söker nu mest andras personliga erfarenheter.
Det låter ju lite halvspännande om man läser allt som står på nätet men många har ju ofta en annan version av yrket som misslyckad snut mm.
Det som finns utlagt på nätet av vad som krävs av en så toppar jag ju kraven så...

Vet att det var nån härifrån som jobbade som väktare och jag ser gärna ett par kommentarer därifrån.

Står ju att man lätt kan studera samtidigt som jag jobbar som väktare vilket passar mig jävligt bra då jag ska läsa ett par kurser till höst.

Tack på förhand.

Beror på vad tjänsten går ut på......
Har provat på det mesta inom väktarbranschen. Rondering, åtgärd, värde, larmövervakning osv.
I början tyckte man det var spännande, nthetens behag.

Räna med som rookie att få de tråkigaste jobben.... :D
Och att det är långa pass!

Prova på det!! Det är ju bara att sluta om man inte tycker om det.

Vad gjorde du nu? Har för mig jag läste i någon tråd att du tjänade 29', det kan du ju glömma som väktare.

Dessutom kollar de brottsregistret. Du verkar ju jämt vara i trubbel så det kanske inte blir "a match made in heaven". :hihi

Vafan har man för jobb om man sitter i 12h o gör ingeting förutom att surfa..... :tungan

Jag började som ronderande väktare av typ samma anledning, ville ha ett utmanande stimulerande jobb. Riktigt så var det inte...
När man väl lärt sej distriktet gick det på ren rutin, varje påbörjat pass blev bara en längtan till passets slut. Det fanns heller inga egentliga krav, så länge inte kunden klagar brydde sej chefen föga vad man gjorde. Ronderande väktare är inget jag rekomenderar som fast jobb, men som extrajobb är det helt ok.
Vill man ha ett "utmanande" jobb som väktare kan man söka sej till tunnelbanan i sthlm, slagsmål varje helg enligt dem själva.
Det bästa väktarjobbet är ändå stationärvakt, man pluggar lätt heltid samtidigt eftersom jobbet oftast innebär att bara dega...

Sen finns det tillräckligt med dårar inom väktar-kåren så du kanske borde söka till brandman istället :hihi
Skämt åsido så är det rätt trist, händer sällan mycket. Bra betalt för att inte göra ett skit iofs, annars är ju lönen kass om man ser på andra aspekter.
Jobbar inte med rondering eller sånt numera och det är jag glad för, fanns inget tråkigare.

Jag jobbar ibland extra som väktare, och jag vetefan. Det är bra pengar om man står ut med att sitta i en bil på en fast bevakning kanske 12 timmar i sträck. Lättförtjänta pengar, men fyfan. Mot slutet är man ganska trött i psyket. Sen finns det ju många olika sätt att jobba som väktare, kan tänka mig att de som åker på störningar och inbrott har det "roligare". Sitta själv i en bil ett halvt dygn är inte min idé om personlig utveckling och skoj. ;D

Jag är inte med i brottsregistret....

Vad borde man skriva för att säkra sin plats då? Hjälp på traven?

Rondering ser dötrist ut om man kollar de som går på mitt jobb nu. När jag tränar på gymet o de hittar mig när de går sin rond brukar de stanna o snacka en stund för att de saknar väl inbrottstjuvar att jaga eller nåt. Sen när man måste ringa efter dem för att de ska öppna de låsta dörrarna kan det ju inte heller vara kul om de just avslutat sin rond och måste gå heeeeela vägen upp till mig för att öppna en dörr :hihi

Fast man aknske kan jobba sig uppåt? Även i sidled läste jag....

Vad gör man i en bil i 12 timmar då? Kan ju lika gärna sitta i den än framför datorn där man får en blodpropp snart.

Vad tjänar man då(inkls OB)?

blabla 8 år som väktare sök om du inte vi ha något att göra, sitta i en port 12 timmar per dygn är inte speciellt intressant, men det finns roliga väktar jobb oxå

TERMINATOR skrev:
blabla 8 år som väktare sök om du inte vi ha något att göra, sitta i en port 12 timmar per dygn är inte speciellt intressant, men det finns roliga väktar jobb oxå

Vad tjänar man då så jag kan jämföra?

Vilka tider jobbar man?

Jag gör ju redan ingenting :3freak

Heltid tjänar man efter 1 år 18100:-
Jag är ganska nöjd med mitt jobb...
Civilväktare, händer saker varje dag..

Lövis skrev:

Jag sitter på mitt jobb nu och läser mest om bmw 7serien o kollar lite här med, men 18tusen :va

Vad får du ut efter OBtillägg och kanske övertid? Du får gärna PMa mig om du inte vill basunera ut det här.

Har väl strax under 10 timmar kvar och bara en påse chips och 2 billys pan pizzor kvar som man får ransonera under de timmarna.
Tur att det finns böcker över nätet då jag inte kommer till mina egna :banana

Om du vill får du gärna berätta en massa i PM - är intresserad av allt som inte står över nätet på deras egna hemsidor.

Lövis skrev:

Fick du ´18100 efter skatt?
Jag låg på den lönen f.skatt efter 1 månads heltids arbete som civilväktare... Synd att jag inte trivdes som det bara :tungan

Caba skrev:
Fick du ´18100 efter skatt?
Jag låg på den lönen f.skatt efter 1 månads heltids arbete som civilväktare... Synd att jag inte trivdes som det bara :tungan

jag skrev inte "får ut" utan tjänar, sen vad man får ut är ju lite beroende på vart men bor :7peta

Är det inte en fördel att vara stor, stark och respektingivande som väktare ? :va

TomK skrev:
Är det inte en fördel att vara stor, stark och respektingivande som väktare ? :va

När jag jobbade, vägde jag 52kg till mina 165cm. Ändå satte de mig till att patrullera ensam mitt i centrala Malmö. Jag hade en liten ficklampa att försvara mig med :kocko
För min egen säkerhet, sade jag upp mig.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP