Vägverket grusar asfaltsvägar!

Nu har de grusat igen!

Nu har de grusat vägen mellan Lurbo och 55an igen!!!:huvet Tror ni att de satt upp varningsskyltar...NEJ:gnissla Kortstubina, ja jag har ringt och påpekat för vägverket, de kontaktar entrepenören imorgon, hoppas att ingen skadar sig innan skyltarna kommer upp!
 
Last edited:
Nu har de grusat vägen mellan Lurbo och 55an igen!!!:huvet Tror ni att de satt upp varningsskyltar...NEJ:gnissla Kortstubina, ja jag har ringt och påpekat för vägverket, de kontaktar entrepenören imorgon, hoppas att ingen skadar sig innan skyltarna kommer upp!

Det lönade sig att ringa vägverket, dagen efter hade deras entreprenör satt upp varningsskyltar!
 
Jag har idag ringt om grustaget när man ska köra upp på påfarten till Bärbyleden från Börjegatan, västerut (mot E4:an). Vet inte om det bildas en massa grus när vägen går sönder, stora hål där, eller om man försökt fylla hålen med grus. Oavsett vilket ska det inte se ut så som det gör där nu.

Killen jag pratade med skulle omedelbart ringa Skanska som ansvarade för underhållet där.
 
Det är väl fan att det ska behövas ringas för att påtala något sådant självklart. Någon borde klämmas åt ordentligt, för att statustera exempel. Tror det är enda lösningen på idiotin.
 
Jag har idag ringt om grustaget när man ska köra upp på påfarten till Bärbyleden från Börjegatan, västerut (mot E4:an). Vet inte om det bildas en massa grus när vägen går sönder, stora hål där, eller om man försökt fylla hålen med grus. Oavsett vilket ska det inte se ut så som det gör där nu.

Killen jag pratade med skulle omedelbart ringa Skanska som ansvarade för underhållet där.

Fem samtal senare, varav ett där ansvarig från Skanska ringde upp mig, hoppas jag att det ska bli ordning på påfarten. Det senaste som blev sagt var att en provisorisk lagning skulle göras och att man eventuellt måste fylla igen stödkanten om det är pga att lastbilar genar och drar upp grus där som grushögen finns. Alternativt är det lastbilar (från St Eriks betong) som spiller grus när de svänger upp på påfarten. Som tur är passerar jag där två gånger varje dag så jag kan ha örnkoll. Och nu har jag ju direktnumret till hon som har hand om det... :cool:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top