Vägvarning!

BON

Wreckrider
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
FZR 1000 CR 250
Kör inte vägen mellan Pjätteryd och S. Ljunga på ett tag, Vägverket har "lagat" den med tjära och sand.

Vi hade tur som hann med två varv i onsdags, innan fördärvarna slog till.

//Per

Jaha, jag som tänkte ta mig en runda imorgon efter jobbet :huvet

Hade dom satt upp varningsskyltar?

Adam

Ja, det hade dom.

Inget att klaga över så sett, men jag vet inte om det var nödvändigt egentligen.

Körde mellan Visseltofta och Osby idag, samma sak där. Fast där var det värsta borta.
Vägen från Hästveda till Farstorp,(oxå sån go krokväg), har med fått nytt grus.

Mellan Virestad och Fanaholm finns stora fåglar. Hejdå halvljus :( .

Kör försiktigt imorgon.

Per

BON skrev:
2229201 Ja, det hade dom.

Inget att klaga över så sett, men jag vet inte om det var nödvändigt egentligen.

Körde mellan Visseltofta och Osby idag, samma sak där. Fast där var det värsta borta.
Vägen från Hästveda till Farstorp,(oxå sån go krokväg), har med fått nytt grus.

Mellan Virestad och Fanaholm finns stora fåglar. Hejdå halvljus :( .

Kör försiktigt imorgon.

Per

Körde Farstorp-Hästveda igår, lite grus var det, men fan vilka vägar det finns där neråt...

Vad gäller fåglar lyckades jag nästan skalla en idag, missade precis,men nästa gång så :rolleyes:

Tänkte bara utfärda en liten varning för vägen mellan Tävelsås ock urshult sista biten innan urshult är riktigt grusig på sina ställen ....... verkar nästan vara uppgrusad eller nåt ! :mad:

BON skrev:
2229542 Körde du Ballingslöv-Farstorp? Den är ju underbar.

Nej, akta dig för fåglarna, det blir bara dyrt.

Edit: Stafvade inte rätt.

Nej, jag körde den vägen som går direkt från Vankiva till Farstorp. Men jag får väl testa vägen över Ballingslöv nästa runda

Eng skrev:
2231134 Nej, jag körde den vägen som går direkt från Vankiva till Farstorp. Men jag får väl testa vägen över Ballingslöv nästa runda

Det är ett par kurvor som nyper lite lurigt, men kör man så lugnt och stilla som vi ansvarstagande motorcyklister så är det ju ingen fara :rolleyes: .

Per

Nyss hemkommen från jobbet, körde över Hamneda idag. Gör inte om det misstaget. Vägen "blöder" nåt fruktansvärt. På två hjul hade man nästan säkert inte kommit hem.

Kan man skicka räkning till vägverket för tvättning av bilen?
För det lär nog ta några timmar innan man fått väck all tjära.

Körde den vägen när jag skulle lämna in SV:n på service i torsdags, då blöde vägen lite.
När jag sen skulle hämta hojen igår så valde jag att köra en annan väg hem.
När man körde bil lät det som om man körde igenom vattenpölar på vissa ställen :skrämd

Kanske dags att börja lägga lite riktig asfalt även i kronoberg?

Adde skrev:
2242962

Kanske dags att börja lägga lite riktig asfalt även i kronoberg?

Nej varför det, det är mycket billigare att bara slänga ut lite grus och hoppas på att det gör susen :3freak

Back