Vägvarning Falkenberg!!!!!

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Inte många andra ute och körde ikväll, men vill utfärda en KRAFTIG varning för en mycket populär Mc-sträcka i trakten av Falkenberg. Vägen Från Skreakyrka över Boberg till Eftra har man reparerat med den för oss hojåkare livsfarliga metoden: tjära med lösgrus ovanpå!!!!
Dessutom har väghållaren gett fan i att skylta!!!! Rena turen att jag såg det, kunde gått riktigt åt helvete!! Ahhrrgg, blir så satans förbannad på inkompetenta människor.

(Någon som vet hur man får reda på vem som är väghållare?)

Tror det är kommunen som vägar går genom som ska stå för svars hur vägen sköts.

Har vägen ett vägnummer är det alltid Trafikverket som är ansvarig även om det är en annan entreprenör som gör själva jobbet. Är vägen onumrerad är det lite knepigare. Då kan det vara allt från enskild väg, kommunväg eller Trafikverk som ansvarar.
Gata eller onumrerad väg inom tättbebyggt område är nästan alltid kommunen.

Anmälan till Trafikverket kan du göra här
http://www.trafikverket.se/Kontakta-oss/Anmal-skador-och-brister/

Eller ladda ner deras App från samma sida så kan du göra anmälan direkt från din telefon.

Har vägen ett vägnummer är det alltid Trafikverket som är ansvarig även om det är en annan entreprenör som gör själva jobbet. Är vägen onumrerad är det lite knepigare. Då kan det vara allt från enskild väg, kommunväg eller Trafikverk som ansvarar.
Gata eller onumrerad väg inom tättbebyggt område är nästan alltid kommunen.

Anmälan till Trafikverket kan du göra här
http://www.trafikverket.se/Kontakta-oss/Anmal-skador-och-brister/

Eller ladda ner deras App från samma sida så kan du göra anmälan direkt från din telefon.

Tack Bansaie för rak, enkel och saklig information. Inte en gissning i sikte, det gillar jag.

Last edited:
Detta gäller med största sannolikhet flera hundra vägar i södra sverige.
Snabelbilen kommer ju fram överallt och lagar vägar nu så kör lugnt.

Gick av pga exakt den anledningen förra året. Inget skyltning eller varning what so ever. Står till och med reglerat i lag att det ska skylta för det och överblivet grus ska sopas upp senast 48 timmar efter tror jag det va. :död

Back