Vägtips (västra) Värmland?

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Hej på er,
På torsdag-fredag kommer vi att köra en minitur till Norge/Värmland. Start sker torsdag morgon strax söder om Strömstad. Därifrån tar vi oss lite österut för att haka på väg 165 (i Sverige)/22 (i Norge) öster om Idefjorden, och sedan vidare upp i Norge på väg 21 eller 22 (har inte spikat vilket ännu). So far so good. Har testat både 21:an och 22:an och det är bra hojvägar.

"Någonstans" en liten bit upp i Norge tänker vi oss köra över gränsen och köra söderut igen. Och nu blir det svårare.

Senast jag var i trakterna så tog jag mig över vid Charlottenberg och letade mig fram söderut på mindre vägar. En del kul, en del som var tråkigare. Det är ju mycket skog i Värmland, och en hel del sträckor var av karaktären "100-knyck-rakt-fram-med-6000-granar-på-varje-sida". Inte särskilt kul alltså.

- Så vad väljer vi i stället? Tacksam för input!

Vi räknar med att övernatta någonstans i Värmland och åka söderut under fredagen och skall vara i Göteborg fredag kväll. Så vi får inte ta oss allt för långt upp norröver under torsdagen.
 
Last edited:

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Arvika - Bengtsfors på väg 172 svänger ganska bra, sen kör ni vidare mot Tisselskog och kör Brudfjällsvägen!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Tack för input! Hemma igen. Tog vägarna 22/21 upp i Norge och hann till Trysil, nästan, innan vi vände söderut ned i Klarälvsdalen, Torsby, Sunne, Östra Ämtevik, Kil och vidare genom Dalsland.
122 mil blev det, inklusive ett antal kringelikrokar i Bohuslän när vi försökte köra "runt regnskurarna". En hel del regn, faktiskt. Kläderna hänger på tork just nu. Blir till att tvätta hojen i morgon...
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Tack för input! Hemma igen. Tog vägarna 22/21 upp i Norge och hann till Trysil, nästan, innan vi vände söderut ned i Klarälvsdalen, Torsby, Sunne, Östra Ämtevik, Kil och vidare genom Dalsland.
122 mil blev det, inklusive ett antal kringelikrokar i Bohuslän när vi försökte köra "runt regnskurarna". En hel del regn, faktiskt. Kläderna hänger på tork just nu. Blir till att tvätta hojen i morgon...

Jäklars!

Synd att jag inte såg detta innan. Då hade jag ju satt på kaffepannan:krama

/D
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top