rosten som vanligt.ozeo skrev:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
rosten som vanligt.ozeo skrev:
Jasådu vilken del av e4:an kör han på, själv plogar och saltar jag essingeleden. Och där skulle det inte fungera utan salt pga alldeles för mycket trafik, en gång förra vintern hann vi inte ut i tid och det blev halt riktigt halt.. visserligen var det ingen som krockade men trafiken gick ruggigt trögt. Hela e4 var igenkorkad HELA dagen och det kostar pengar för samhället.P@trik skrev:Ähh ,sluta gnäll och köp en galvad bil..![]()
Tycker det är helt ok med salt,synd bara att det blir så jävla skitit.
Har haft den här disskutionen ett antal gånger med farsan eftersom han är en av dom som saltar och plogar e4:an..
Skitsamma snart är det sommar..![]()
mb skrev:Saltet räddar fortfarande liv. Börjar användas mer och mer i norrland också i och med de förhållandevis milda vintrarna.
.......mb skrev:Saltet räddar fortfarande liv.
HOJBOY skrev:.......
Ska vi snacka liv,SAND!Mindre risk för olyckor,SAND!Miljövänligt,SAND!Ja kan hålla på hur länge som helst,orden tar aldrig slut.![]()
mb skrev:Finns det ingen statistik över sambandet mellan saltning och olyckor? Gissa kan man ju alltid göra, men det vore kul att se vad vägverket använder för beslutsunderlag i frågan. Minns iaf helt klart att jag hört officiella uttalanden från vägverket om att det skulle rädda en hel del liv.
.......MHK skrev:Men problemt med SAND är
Fan va bra sagt,kunde int ha uttryckt mä bättre själv!!!Ninjaboy skrev:Man förvärmer sanden
HOJBOY skrev:.......
Vad tvärnitar du hellre på,sand eller salt??
.....MHK skrev:Jag tvärnitar inte!
HOJBOY skrev:.....
Joda vännen,sand är allra högst fungerande.Saltet slår allt som oftast stopp i trafiken.Ja minns int riktigt den backen,men varför står det på vissa ställen stora lådor med SAND,(inte salt)???Allvarligt talat,jag är yrkeschaufför(snart arbetslös förvisso)men d år ja har bakom mej med taxi å lastbil,så är d SAND som gäller.
Jag har redan skrivit varifrån jag hört detta. Pressmeddelanden/uttalanden från vägverket. Jag är ingen obstinat saltfantast, men man måste ju förstå varför det används. Skulle nog helst se andra lösningar själv, inte mist pga de potentiellt negativa effekter på naturen som sådana kopiösa mängder koksalt har.HOJBOY skrev:.......
Ursäkta,men vart har du läst d???Ja säger d en gång till,saltet funkar bara ner till fem minus!!!!!Att vi kan sänka hastigheten är nåt vi alla kan göra,men faktum kvarstår.......Ska vi snacka liv,SAND!Mindre risk för olyckor,SAND!Miljövänligt,SAND!Ja kan hålla på hur länge som helst,orden tar aldrig slut.![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |