Vägren eller mellan köer?

Jag föredrar att ligga mellan bilarna. Är alltid så jävla mycket bråte och annat bös i vägrenen.

Köra mellan filerna är lagligt under förutsättning att man gör det på ett säkert sätt. Dock är det upp till polisen att göra sin egen bedömning. Dvs det finns en risk att dom tycker olika men det brukar inte vara några problem så länge som man håller sig från att ligga i 70 mellan stillastående köer.

Ligger man i vägrenen så är det olagligt oavsett så då får man räkna med böter om dom bryr sig.
Men gissningsvis kommer en del poliser att släppa även det om man inte beter sig som ett praktmongo medan man gör det.

Så rent legalt är det bättre att ligga mellan köerna.

Jag kör där det finns plats för att komma fram fortast, hinner dom ifatt mig för att bötfälla mig, ja då tar jag det! Fakturerar 450:-/timmen så det blir nog + €fter €tt par km i fel fil

Jag brukar alltid ta vägrenen upp genom södra länken mot Gullmarsplan. En gång blev jag stoppad av en mc-polis och fick 800 bagare i böter. Polisen var dock inte särskilt irriterad utan konstaterade bara kallt att alla kör så, men att det inte är tillåtet.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman