Vägrar starta ZX10R-04

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Jaha sådär lagom till semestern så ska det självklart börja krångla :mad:

Problemet är att hojen helt enkelt vägrar tända, startmotor och allt går.

Körde hojen senast utan några symptom i söndags, sen har den fått stå p.g.a vädret. Det jag upptäckte igår när jag var nära hojen var "klickningar" från hojen, under tanken. Snabba klickningar hela tiden...tänkte inte så mycket mer på det.

Nu blinkar FI-lampan hela tiden ganska snabbt och man hör inte det där ljudet (pumpen?) när man vrider igång tändningen.

Har även lokaliserat ett liknande ljud till den lilla boxen under sadeln som har med avgasventilerna o göra. Sitter nåt hjul med vajer där.

Någon som har en aning om vad jag lätt kan kolla eller är det dags att börja riva :huvet

EDIT: Lika bra att tillägga att jag är oduglig på att meka :D

Blinkningarna är en eller flera felkoder, med lite tur kan du lättare hitta felet om du listar ut vilka koder det är.
Det finns felsöknings-tips i manualen startande på sida 3-37, börja där.

Tackar för den, stod mkt nyttigt i den :)

Testade en punkt som stod med ofta...ladda batteriet...funkade :P haha

Jaja känns ändå skumt med tanke på alla ljud o skit jag hörde får svänga förbi nån verkstad nån dag o fråga.

:D Skojar du?
Jaja, det är som all felsökning, oftast hoppar man över det enklaste för det bara MÅSTE vara ett fel som är riktigt djävligt att hitta.

Själv stått i 1,5 timme och felsökt en press på jobbet, nu snackar vi en helautomatisk 750tons press som helt själv laddar ett pulver och plockar ut färdiga bromsbelägg med en 50 relän och en styrdator från 80-talet. Felet var en manöversäkring som gått pga. en vanlig djävla arbetsplatsbelysning som någon råkat knuffa till så lampan skakat sönder. Blev en dyr knuff det. :yoparty

:D Skojar du?
Jaja, det är som all felsökning, oftast hoppar man över det enklaste för det bara MÅSTE vara ett fel som är riktigt djävligt att hitta.

Själv stått i 1,5 timme och felsökt en press på jobbet, nu snackar vi en helautomatisk 750tons press som helt själv laddar ett pulver och plockar ut färdiga bromsbelägg med en 50 relän och en styrdator från 80-talet. Felet var en manöversäkring som gått pga. en vanlig djävla arbetsplatsbelysning som någon råkat knuffa till så lampan skakat sönder. Blev en dyr knuff det. :yoparty

:hihi fan va löjligt.

Blev ganska glad samtidigt sur över att det bara var o ladda lite grann så funkar det liksom. Känns ju ändå som nåt e skumt, startmotorn gick ju hur fint som helst så det borde ju varit kräm i batteriet.
Såg mig själv sitta med en kabelhärva samtidigt som jag sliter mitt hår och stryper mig själv :D

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda