Väghålningsproblem vad fel?

Urband

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
gsxr 750 88
Har en GSXR 750 88.a hojen faller in i kurvorna så fort man lägger ner den det minsta lilla. Styret får man mordhålla,inte så kul att köra i 50 i kurvorna.Vet någon hur högt stötdämparna ska sticka upp över styrkronan? :kocko

Jag tror att gaffelbenen ska gå jämnhögt med kronan. Men är inte säker.

Är ditt framdäck knepigt slitet?
Min TLR fick man hålla ner i böjarna (ville bara räta upp sig) när jag köpte den. Framdäcket mycket slitet på sidorna.
Nytt framdäck med rund profil gjorde susen.

Gamla däck gamla styrlager m m svårt att säga utan att ha provat hojen. Skaffa Haynes verkstadshandbok t.ex från addemoto i malmö (artnr 63-738 telnr 040 -932490) eller hos närmsta handlare. Där kan du hitta specifikationer och hur man byter lager, galffelolja, tar av framhjul mm. Väl investerade pengar.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Som Urban Tiger säger Kolla lufttrycket

Pappa körde med 0.5 fram och 1.1 bak (bar eller kPa...minns aldrig vilken man använder...) och det ska väl vara mellan 2 och 2.5 tror jag.
Han tyckte att den betedde sig lite lustigt i kurvorna :tungan

Apropå däcktryck, någon som vet vad som är lämpligt tryck i 120/60-17 respektive 160/60-17? Sitter på en rätt så tung hoj..

tryck

Ugluk skrev:
Apropå däcktryck, någon som vet vad som är lämpligt tryck i 120/60-17 respektive 160/60-17? Sitter på en rätt så tung hoj..

2,5 fram 2,7-2,9 bak kolla instruktionboken.

jordan skrev:
2,5 fram 2,7-2,9 bak kolla instruktionboken.
Tackar! :tummenupp
Har ingen instruktionsbok som nämner dessa hjul, då jag monterat fälgar och gaffel från ZZR600 på min GPZ. Till GPZ:an har jag Haynes-, Clymer- och Kawamanual och är inte så sugen på att köpa en till bara för däcktrycket.. :tungan
Oljenivån i ZZR-gaffeln skulle ju iof vara intressant också. Får väl slänga iväg ett Pm till zx och be snällt. :)

Ugluk skrev:
Tackar! :tummenupp
Har ingen instruktionsbok som nämner dessa hjul, då jag monterat fälgar och gaffel från ZZR600 på min GPZ. Till GPZ:an har jag Haynes-, Clymer- och Kawamanual och är inte så sugen på att köpa en till bara för däcktrycket.. :tungan
Oljenivån i ZZR-gaffeln skulle ju iof vara intressant också. Får väl slänga iväg ett Pm till zx och be snällt. :)

Oljemängd till D-modellen 384cc.Helt torr 452cc
oljemängd till E1,E2 modellen 429cc helt torr 505cc
oljemängd till E3,E4,E5 modellen 405cc helt torr 477cc
(D=1990-92)
(E1,E2=1993-94)
(E3,E4,E5=1995-97)

Som alla andra säger; däckstryck.

Hade precis samma syndrom på 500:an.

/J

Back