Vägen svängde men inte mc polisen!

Fel, alla fordon är försäkrade.
Statens försäkringsbolag heter Kammarkolleget.

Men eftersom statliga myndigheter finansieras med skattemedel så kan man nog säga att skattebetalarna inte bara betalar försäkringspremierna, dom betalar för fordonet också- och bensinen den tankas med. Och lönen för den som kör fordonet också för den delen. Det är liksom hela grejen med statliga budgetanslag.

Bara trafikförsäkrade va? Tror nog att halv o helförsäkring som vi dödliga har inte används av konstaplar...

Jävla skithoj! Krya på dig farbror Polisen -Jag håller på dig!:crash

Fel, alla fordon är försäkrade.
Statens försäkringsbolag heter Kammarkolleget.

Men eftersom statliga myndigheter finansieras med skattemedel så kan man nog säga att skattebetalarna inte bara betalar försäkringspremierna, dom betalar för fordonet också- och bensinen den tankas med. Och lönen för den som kör fordonet också för den delen. Det är liksom hela grejen med statliga budgetanslag.

Självklart är alla fordon försäkrade men inte på det viset vi vanliga dödliga har våra fordon försäkrade..

http://www.kammarkollegiet.se/sites/default/files/villkor_fordonsforsakring_2010.pdf
Jag vet mycket väl vad statens försäkringsbolag heter du kan ju prova att teckna en försäkring där själv :)

Som tidigare skrivet det är vi skattebetalare som betalar för polisens kvaddade fordon,

Bara trafikförsäkrade va? Tror nog att halv o helförsäkring som vi dödliga har inte används av konstaplar...

Nope, helförsäkring (trafik, delkasko, vagnskada).
Samma principer som en vanlig försäkring.

För många år sedan var fordonen endast trafikförsäkrades men nuförtiden helförsäkrade i en samlingsförsäkring.

Tills något annat bevisats tror jag på polisen. De är ju mycket erfarna mc-förare och gör nog inte sådana misstag. Var det inte en tråd för några månader sedan om BMW-hojar som slagit runt efter att frambromsen plötsligt låst sig?
Visst var det en sådan tråd.
Det mest intressanta var kanske inlägg från två vittnen till när det hände i Sverige. Volt över framhjulet alltså.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?259884-Hur-lyckas-man-med-detta-p%E5-en-BMW-S1000R

I Fast bikes April 2013 sida 15 står lite om förändringar på Aprilia RSV4 2013.
RSV4 går nu att få med ABS (från Bosch, samma som till BMW S1000RR , Bosch alltså)
OCH NYTT FÖR i år är " A sensor that controls the lift of the rear under heavy braking and allows or limits the movement depending on mode."

Kanske var samma typ av abs som min BMW hade. Den blockera frambromsen fastän hjulet snurra. Resultat, ingen broms alls... spännande var ordet. Felet hittades aldrig... :gnissla

Nu kör jag utan bromsteknik :crash

Till min stora förvåning så blev jag faktiskt invinkad av en hel hög med poliser för ungefär en timme sedan. "Jävla hastighetsvecka" osv hann jag väl tänka, men de ville bara be mig ta det lite lugnt. När jag såg deras hojar stående längs vägkanten lite längre fram så frågade jag om det var avrostning på gång. Länsman som stod närmast svarade då lite käckt att "japp, så är det. Både på asfalt och i dike..."

Först då så noterade jag att halva snubben var täckt i lera. Nu väntade sällskapet på bärgningsbilen som var på väg. Vad som hade orsakat avåkningen var sällskapet inte helt säkra på, men till deras försvar ska väl nämnas att det blåste halv storm på platsen. Jag for själv som en vante över hela vägbanan. Tills motsatsen är bevisad så är jag dock bombsäker på att det var hojens ABS som fallerade :crash :hihi

På väg därifrån så kikade jag lite närmre på hojen som de på något sätt hade lyckats få upp ur diket, och jag kunde konstatera att länsman nu har ett strålande tillfälle att bygga streetfighter. Där var inte mycket som satt kvar på den hojen inte!

Jag tyckte inte att det var läge att stanna och fotografera det hela, och tyvärr så har jag inte heller någon hjälmkamera. Därav inga bilder på det inträffade. Det hela inträffade dock precis utanför Ökna, i närheten av RV 55. Koordinater;

WGS 84 (lat, lon):
N 59° 10.154', E 16° 51.393'
WGS 84 decimal (lat, lon):
59.16924, 16.85654
RT90:
6561363, 1560131
SWEREF99 TM:
6560374, 606130

Fan dom skulle skaffa offroad istället ty dom ä mer i diket än på vägen. Billigare plast o laga på me!!

Ganska klassiskt egentligen, alla som varit på en bandag och kört därifrån vet att det brukar bli riktigt bombartempo då det är det enda man gjort under dagen!
Dock ganska intressant att farbror polisen inte kan åsidosätta detta utan gör samma sak!

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna