Vägbeskrivning rörken

Cosmo

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM
Jag undrar lite hur man hittar till rörken.
Känns som jag är lite blind men jag hittar inget på smc-upplands sida angående hur man tar sig till rörken. Bara vad man gör där.. men det visste jag innan.

Kan någon vänlig själ hjälpa mig med detta?

Är det några från stockholm som ska dit ikväll?

/ANders

Tråkig väg: E4 norrut till korsningen med fyra mackar i Uppsala. Sväng höger. Åk en mil ungefär. Sväng vänster vid skylt "motorstadion".

Roligare väg: Valfri bakväg till Märsta. I stora rondellen tar du av mot stationen. Fortsätt förbi stationen, där vägen svänger höger över spåren, tar du vänster (egentligen rakt fram). Följ sedan skyltarna mot Knivsta. Väl framme i Knivsta letar du efter skylten mot Sigtuna. När du passerat över spåren och förbi Q-starmacken kommer du till en T-korsning. Tar du vänster kommer du till gamla uppsalavägen via en ganska rolig vägsnutt. Tar du höger kommer du till en väg in till höger såsmåningom, skyltad Alsike. Åk rakt fram genom alla korsningar på den vägen så kommer du ut där gamla uppsalavägen börjar kröka (svänga asså) lite mer. När du kommit in i bebodda trakter ska du rakt igenom två rondeller. Rakt fram tills du korsar E4. Åk in ett kvarter och sväng vänster mot Östhammar. När du kommer fram till en T-korsning tar du höger. Väl inne på den vägen har du ett krön med en efterföljande chikan. Efter chikanen finns en lååång raka. Sen är det den där milen ungefär till skylten "motorstadion".

När du svängt in vid den skylten ska du svänga vänster igen in poå grusvägen som går parallellt med "stora vägen". En kilometer grus blir det ungefär. Sväng vänster mot crossbanan, och direkt höger så kommer du rätt.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back