Vägar till Helsingborg

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Första etappen(valmöjligheten) är ner till helsingborg där RoH skulle möta upp oss & lotsa oss vidare till kivik.
Nu till frågan, finns det bra vägar ner dit från Sveriges framsida - Göteborg?
Beskriv helst i bilder då jag kan ta nytta av dom för att sammanställa allting till en sajt o låta en poll sköta resten..

Bara hojta till så möter vi upp på strandvägen i hbg och lotsar er till kivik a la kurvig superväg...Thundrace/ RoH

Går en snabb (90/70-väg) mellan E6 och havet. Kanske är i snabbaste laget för motarder iofs.

bara min lilla slant

Jag har lört en helkul väg Gbg-Hbg men den är LÅNG och nästan ett heldagsprojekt. Den passar motarder och SZR:er som handen i handsken. Kan förklara vid ett senare tillfällen är jag ej är stressad och på väg till jobbet.

Mookie skrev:
Jag har lört en helkul väg Gbg-Hbg men den är LÅNG och nästan ett heldagsprojekt. Den passar motarder och SZR:er som handen i handsken. Kan förklara vid ett senare tillfällen är jag ej är stressad och på väg till jobbet.

Kan bara hålla med.Jag försökte mig på det en gång för nåt år sen och det går..men det tar TIID! (En hel del rondeller,korsningar och samhällen.)

Schyssta vägar dock (om man bortser från några km motorväg,som i princip är oundvikligt)! :)

Här kommer ett altrnativ till motorvägen om man ska från Göteborg till Helsingborg.

Bifogat

• GBG-HBG1.JPG
    GBG-HBG1.JPG
    80 KB · Visningar: 94
  • GBG-HBG2.JPG
    GBG-HBG2.JPG
    80.2 KB · Visningar: 75
  • GBG-HBG3.JPG
    GBG-HBG3.JPG
    76.5 KB · Visningar: 69
  • GBG-HBG4.JPG
    GBG-HBG4.JPG
    105.6 KB · Visningar: 77
  • GBG-HBG5.JPG
    GBG-HBG5.JPG
    72.1 KB · Visningar: 67
  • GBG-HBG6.JPG
    GBG-HBG6.JPG
    76.3 KB · Visningar: 70
Här kommer lite närbilder på Båstad och Helsingborg!

Bifogat

• GBG-HBGcloseupbåstad.JPG
    GBG-HBGcloseupbåstad.JPG
    43.4 KB · Visningar: 59
  • GBG-HBG closeup helsingborg.JPG
    GBG-HBG closeup helsingborg.JPG
    42.3 KB · Visningar: 57
Om ni kommer ner cå vi kan möta upp och lotsa er vidare till kivik får ni räkna med ca 3 timmar från hbg-kivik. Den vägen är bitvis ren sex även för motard Mvh Johan/RoH

Back