Väg VARNINGS tråden!!!

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Tänkte att vi kunde ha en sådan...

Skriv området det gäller i rubriken.

Jag tänkte varna och uppmärksamma för två populära mc vägar i Örebro län

Vägen mellan Uttersberg och Riddarhyttan är grusbelagd pga att vägen blöder. OBS! Skylten/ skyltarna som varnar för detta sitter ca 10m innan man kör in i grushavet!

Vägen mellan Morskoga och Ramsberg har fått grus påfyllt i vägrenen vilket bilarna dragit upp på vägen! Så den är i princip grusbelagd den med...

( tack till bilen som blinkade på mig så att jag började ana ugglor i mossen innan jag kom in i första kurvan)

Väg i Sthlms området

Vägen mellan Tungelsta och Rosenhill " Slingerbulten " Blöder ganska så rejält och är ganska slirig i början och slutet.

( Vilket de flesta redan vet )

Vägvarningstråden!

Vägar är farliga, speciellt de med bilar på. De flesta mindre vägar med snikvarianten på asfalt, dvs oljegrus, blöder i den här värmen och har blivit sandade/grusade.

Hal väg !

Vill varna för en väg i Eskilstuna.
Kan tyvär inte vägnummret men Vägen går mellan Skogstorp och Hållsta.
Vägverket har dessutom öst ut sand för att binda upp sörjan ! :huvet :4skrika

Bra tråd! Mot rullgrus och utspilld diesel har man ingen chans. Tyvärr måste vi hojåkare ibland kontakta den nonchalanta myndigheten Vägverket och terrorisera dem för att de inte har satt ut skyltar som varnar för halt väglag.

1st gatsten mitt i körbanan hammarby fabriksväg imorse, ungefär vid rondellen dom byggt på senaste veckorna.

Det börjar bli lite väl många historier om folk som har klotat på grund av slarviga väglagningar. Dags att göra något?

moog skrev:
2295100 Det börjar bli lite väl många historier om folk som har klotat på grund av slarviga väglagningar. Dags att göra något?

Absolut, det är fifty fifty om det är skyltat lr inte :tomten

Jag har lämnat ett par goda ord till ansvariga på vv, men de behövs väl mer!

T.ex. så tror jag inte de har en aning om att en stenskottsskyllt skulle samköras med en slirig vägbaneskyllt vid grusning av blödande väg eller att de sätter upp en stenskottsskylt när de fyller i vägrenar med grus då bilarna drar upp allt det gruset i kurvorna när de genar...

Det är sånt de behöver höra tusentals ggr

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...