Väg 53 Mellan E-tuna-Nyköping?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kalas mc väg eller? Körde den i höstas med bil, under tråkiga former, blött mörkt när jag åkte ena hållet och mörkt och lika blött när jag åkte andra hållet, med vindrutetorkarna på fullt fräs..

Men jag hann uppfatta att det verkar vara en kalasväg för mc, lite snabbare landsvägsåka, såg nyasfalterat ut långa sträckor, några rätt nypiga kurvor med och kuperat. Är det värt att åka för en fika i Nyköping och åka den vägen:va Känns som en hit på mc ialla fall:):tummenupp

Synpunkter ni som åker den som en av favoritvägarna.

Last edited:
Jo den vägen är väl ok med mc inte bil eller annat pga dåligt med omkörningsmöjligheter,annars runt malmköping finns det fina småväger som man kan prova tex mot hälleforsnäs.

Jo den vägen är väl ok med mc inte bil eller annat pga dåligt med omkörningsmöjligheter,annars runt malmköping finns det fina småväger som man kan prova tex mot hälleforsnäs.

Japp den har man kört, även väg 214 från Eskilstuna mot Julitakorset är fint, samt om du svänger av i Hål(l)sta, och mot Hälleforsnäs ända mot flodafors/Bie är fint. Småvägar ikring Flen och Valla är kalas med:tummenupp. Alla råd är bra råd:):tummenupp

Väg 53 är rolig sträckan Sparreholm - Nyköping, det är den delen som är kurvig för att sedan innan Nyköping avslutas med en "Flygraka"

Vill du köra från Etuna till Nyköping så rekommenderar jag starkt Hälleforsnäsvägen fortsätt sedan mot Flen och sedan Sparreholm för fortsatt färd mot Nyköping. Glöm inte att okynnesgasa när du åker igenom Flen så jag hör dig....

Det tråkiga är att man måste hålla 200 plus för att det ska upplevas som svängar. Stundtals ok men ofta är det typ motorväg. Ska du hit så åk till Jönåker sen tar du "Kvarsen" ner till Kålmården. Stört bra MC väg. Dock ganska mycket trafik.

Det tråkiga är att man måste hålla 200 plus för att det ska upplevas som svängar. Stundtals ok men ofta är det typ motorväg. Ska du hit så åk till Jönåker sen tar du "Kvarsen" ner till Kålmården. Stört bra MC väg. Dock ganska mycket trafik.

Kålmården har man oxå funderat på när man åkt dit i bil längs broviken lite småkurvigt, kan tänka mig det blir fint när man fortsätter förbi djurparken.

Man måste vidga sina vyer:) Även om det finns några riktiga kalasvägar kring Köping med omnejd:tummenupp

Kålmården har man oxå funderat på när man åkt dit i bil längs broviken lite småkurvigt, kan tänka mig det blir fint när man fortsätter förbi djurparken.

Man måste vidga sina vyer:) Även om det finns några riktiga kalasvägar kring Köping med omnejd:tummenupp

Om jag var i Eskilstuna och skulle till nyköping skulle jag åka mot Hållsta, Hälleforsnäs, Floda, Valla, Stenta Gård, mot Nyköping, Jönåker Och Nyköping.
Och som sagt Kvarsebo, Kolmården och till Oskarshäll och fika.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back