Väderstationsporr för 2T-nördar

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Det har redan skrivits tillräckligt mycket om luftdensitet och bestyckning av 2T-motorer här på forumet, inte minst av mig själv, så det hoppar vi över och går pang på rödbetan istället. Lantmäteriet säljer Silvas portabla väderstation ADC PRO genom sin affär Kartbutiken för det fina priset 2200 kr. Om man beställer genom Kartbutikens webshop på www.lantmateriet.se får man dessutom 15% rabatt och priset landar på 1870 kr. Den som inte passerar Kartbutikens affär på Kungsgatan 74 i Stockholm på väg hem från arbetet kan få den hemskickad mot en avgift på 65 kr.

Man ska nog vara intresserad av 2T-bestykning eller lite av siffernörd för att uppskatta en ADC PRO men om man som jag är både och så är den inget annat än ett litet mirakel. Förutom att visa alla väderdata kalkylerar den lufdensitet och visar den även i procent (relativ luftdensitet). Just nu visar den AD: 1,1801/RAD: 96,32% och munstyckena från sista körningen på höstens B-race i oktober på Sviestad som är kvar i förgasarna sitter som en smäck och jag skulle kunna riva av en perfekt avstämd tvåtaktsrevelj direkt, men det får nog vänta.

Om jag skulle göra en Pirellikalender för 2T-åkare skulle denna bli en fin Fröken Januari. Så kommer den nog att få heta, Fröken Januari.
:banana

Bifogat

• Fröken Januari.jpg
    Fröken Januari.jpg
    8.6 KB · Visningar: 82
Mycket vackert skrivet teddy, vindhastighetsmätaren är dessutom väldigt bra att ha för att kompensera utväxlingen för förändringar i vindriktningen längs rakan. Klart smidigt att den desutom är avsedd för utomhusbruk vilket inte är fallet med många andra som snarare skall stå i vitrinskåpet.

EDIT: Nuvarande RAD inomhus/utomhus 97,3/94,2

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma