Väder

• Thread starter Thread starter moddlaren
  • Start date Start date

moddlaren

Guest
Jaaaa vad skall man säja om vädret denna vår/sommar?? Jag personligen kan inte minnas en regnigare period..

Regnet började mer eller mindre i oktober förra året och har nästan dagligen innfunnit sig i någon typ av nedfall i olika rikliga former. Det är inte utan att man så smått börjar tröttna på riktigt nu på vädret.

Pga detta otroligt tråkiga och kalla vädret ""-3 på morgonen i dalsland för 2 vekor sedan"". Så har flera av mina bekanta lagt ut hojar o utrustning till försäljning då dom anser att mc åkning skall vara njutningsfull sysselsättning.

En bekant har en crome släde 1600 av ej nämt märke som har rullat 140 mil på 3 år knullputsen är av en högre nivå än dom flesta någonsin kommer att lyckas få till, mc,n är tvättad polerad vaxad om o om igen men skall säljas.

Att sälja i detta väder verkar tydligen omöjligt till om med när hojen är renare o garanterat mer ompyslad än vad tillverkaren i sin vildaste fantasi kunde tro att någon skulle orka med att få till.

Så vad kan man göra i detta svenska väder?? Tja personligen skall jag nog köpa en hoj till, varför inte?? Då kan man stå i garaget o titta ut i regnet o drömma om dom grymma nedläggen dom tok sena inbromsningarna in i böjar som ger bruna ränder i kallingarna eller så kan man ju sitta i soffan o klappa katten:-))

Mvh från en lätt vattenskadad svensk

Last edited:
Här tycker jag inte det varit så fruktansvärt mycket nederbörd. Men ganska kallt och blåsigt har det varit senaste månaderna. Och idag när jag var ute och trampcyklade ett motionslopp på 39km så var det så klart +8, regn och lite småblåsigt. Trots varm dusch och kaffe har jag ännu inte fått upp temperaturen i kroppen.

Regnigaste maj på 200 år i stockholmsområdet. Säger väl en del om nederbörden.

Säljer fan snart hojen och köper en Gibson istället. O kompletterar med en fet Marshallstack. Då kan man njuta VARJE DAG. Så kan man ha en lite billigare hoj i garaget om det trots allt skulle bli kanonväder NÅN JÄVLA DAG !!!:mad:

Säljer fan snart hojen och köper en Gibson istället. O kompletterar med en fet Marshallstack. Då kan man njuta VARJE DAG. Så kan man ha en lite billigare hoj i garaget om det trots allt skulle bli kanonväder NÅN JÄVLA DAG !!!:mad:

Och kompletterar du med en akustisk kan du ju bli en såndär trubadur som snattar alla brudarna för Uggla på strandfesterna. Bägge dagarna om året när det är väder för det alltså. https://www.youtube.com/watch?v=gzuOAtDd8Yc&list=PLGwdERg-tN2ReZ-3mIYKViB1kuiZG5HXu :yoparty

Last edited:
Jag är gammal nog att minnas somrar som varit minst lika illa. Lite regn i maj? Inget konstigt. Hela sommaren -96 var kall pga vulkanaska. Juni -94 var eländigt kylig och blåsig (men sen tog det fart!). Somrarna -98 och -00 regnade bort. Osv... :)

HAde jag bara minne borde jag komma ihåg det där också då jag är född -64. Men teflonminne uppfann jag innan Nasa började använda det på sina rymdskepp.

Den svenska sommaren är den bästa DAGEN på hela året!

Det här med stavning är svårt. Jag trodde jag skrev sporthoj.com men hamnar ändå i en vädertråd på familjeliv...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8