Väder, polis och rullgrus!

mycket rullgrus på skogsvägen från albatross golfbana till säve, i kurvan markerad i rött...

Bifogat

• rullgrus.JPG
    rullgrus.JPG
    78.6 KB · Visningar: 203
varit ute en sväng med bilen idag, en del civilbilar i form av saabar, 9-5:or en silver med regnr: eeb 627 och en mörkblå vars regnr jag tyvärr inte hann med och så.. rör sig i centrala gbg, samt 2 mc som gömmer sig vid göta älv bron..

bara så ni vet..

håll i hatten

Poliskontroll nu på jonseredsvägen, de står i fina vänsterkurvan nästan i slutet av den nära Lerum.

en målad bil, en kille med laser och en MC-snut

Oljespill (jävligt halt iaf) efter rondellen vid Biltema mot Hornbach till. En (inte jag ;)) som vurpade där igår eftermiddag...

Ta det lungt när ni kör förbi Lisebergs södra entre. Verkar vara polisens absoluta favortiställe att stå och skjuta prick med lasern, för att sedan vinka in fartsyndrana vid Universeum.

en pålis med cykel vid kugsportplatsen, ingen varning men han ser väldigt töntig (och sur, vilket det hade jag också varit om jag var 50 bast och var tvungen och ha korta byxor till jobbet) ut, så åk gärna dit och titta

kanske är old news för er men igår såg jag två st civila mc-snutar, dom åker runt på nya BMW offroad hojar (sorry kan ej modellen) med massa "dakar" märken och packbox bak.

dom stog vid feskekörkan när jag gick förbi och tyckte dom såg lite mysko ut, när jag kom närmare såg jag att dom hade små polis loggor på ställen vid axeln (som i övrigt var helt omarkerade).

så se upp om nån vill rejsa vid rödljuset nästagång :näsblod

En hel del grus mellan Tuve Ishall – Lastvagnar Tuve. Mestadels strax före och efter 4h gården.

kanske är old news för er men igår såg jag två st civila mc-snutar, dom åker runt på nya BMW offroad hojar (sorry kan ej modellen) med massa "dakar" märken och packbox bak.

dom stog vid feskekörkan när jag gick förbi och tyckte dom såg lite mysko ut, när jag kom närmare såg jag att dom hade små polis loggor på ställen vid axeln (som i övrigt var helt omarkerade).

så se upp om nån vill rejsa vid rödljuset nästagång :näsblod

ajfan, hade inte en aning.. Sjukt osportsligt med omarkerade fordon.. tack för headsupen. :tummenupp

Väldigt mycket rullgrus på gamla Stenungsund vägen. Den som går från Marstrand vägen (väg 168) till Jörlanda. :mad:

Rolling Stones

Kanske är old news men det är tok-mycket grus en längre sträcka på Eskilsby-vägen. Gefligt slirvigt kändes det...:skrämd

Se upp för det stora hålet utanför Handeslhögskolan. Det ligger till vänster i det körfält som går vidare mot skattemynfigheten. Provade på hur det kändes att köra ner i det för ca 2 timmar sedan. Hade flyt det gick bra och blev ingen vurpa...

//Andreas

Tog en liten tur idag för att köra in mina nya däck och bromsbelägg. Turen gick vid Landvettersjön. Sträckan mellan Delsjömotet och T-korsningen där man svänger av till Partille alt Landvetter, där stod en vit minibuss parkerad (kl. 13.10) och ut kliver en polis i reflexväst. Kan ju vara en förberedande fartkontroll så kör lugnt just där.
Den stod parkerad på en grusficka på höger sida ifall man kommer ifrån Delsjöområdet.

Se upp för det stora hålet utanför Handeslhögskolan. Det ligger till vänster i det körfält som går vidare mot skattemynfigheten. Provade på hur det kändes att köra ner i det för ca 2 timmar sedan. Hade flyt det gick bra och blev ingen vurpa...

//Andreas

Höll på att köra ner i det där jävla hålet med bilen. Det är nästan på gränsen till mordförsök från Gatukontoret eller vilka det är. Hur fan kan man lämna vägen sån?

Finns en hel del grus i slutet av Härskogsvägen.
Slutet = 10 sista kurvorna innan man kommer ut i Lerum.

Galet många poliser ute idag bland annat åkte jag i lugn mak förbi vad som såg ut att bli en kontroll (2 MC, 1 RB) vid slutet av Älvsborgsbron i norrgående riktning. Mötte även flera MC-poliser och bilar som var på väg in mot Centrum.

Polisen var och satte upp ett mobilt kameraskåp på E6an, några km norr om Angeredsbron (om ni är där och kör bil).

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti