Väder och vår i Umeå

• Thread starter Thread starter pettisson
  • Start date Start date

pettisson

Guest
Behöver lite meteorologihjälp från Umebor nu. Kan ni, om än bara ge en fingervisning, säga när våren (vår = kunna åka hoj) anländer till Umeå?

Tänkte att ni har en hum om de senaste tre åren iaf.

Skulle hjälpa en annan som just nu sitter och planerar framöver, om man ska hinna ta hit hojen innan muck.

// P

Fråga i UMCC forumet, dom vet säkert.

Ja, jag är umeåbo, men jag håller inte reda på datum, hojen är påställd året om, när jag tog fram den i våras låg det is på älven och snö vid sidan av vägen, jag ställde bort den någon gång i december.

Men så jävla korta som militärutbildningarna är nuförtiden så tror jag knappast du hinner.

(gjorde 333 dagar i Luleå själv)

I maj kanske?
Gruset tycker jag brukar ligga kvar alldeles för länge oavsett!

ja nog är det säkrast att vänta in mot maj. Här i dalarna till och med är det grus på vägarna vid aprill början maj.
/Tomas

Jag hoppas på lite tidigare i år. För 2 år sen körde jag i alla fall upp min hoj från sthlm till Umeå den 24e april. Hade iofs skotervantar och alla underställ jag rymde under skinnstället på mig.. Vill man så går det. Är ju rätt lite snö i år så våren kanske blir lite tidigare än vanligt?

Jo slutet av april/början av maj låter ju kanske rimligt. Får se om det är värt att dra upp hojen här för ett par veckors åkning. Det återstår att se.

// P

Förra året körde jag i mitten av april iaf och då ligger piteå 20mil norrut från umeå.

Nyheter
Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Back