Uttryck man är trött på

Zee skrev:
1. Designa hur du vill att planet ska va.
2. Ta fram metod och teknologi som ska användas.
...
...
87. Implementera. Tag ett papper och börja vika.
Jag hatar när man använder ordet teknologi i helt fel sammanhang, när det istället är ordet teknik man menar :fakta. Förekommer ymnigt i IT-världen.

Andra (främst) IT-branchrelaterade ord/meningar som får mig att ta fram pianotråden och garottera personen som yttrar dessa är:

* softvara
* benchmarka
* att "ha ett tänk"

cross-e-kul skrev:
stör mig på ord som är insatta mellan stjärnor T.EX

*ler*
*skrattar*
*kjamisar*

Än jävligare är "kramen!"
Fy fan vilket vidrigt uttryck.

Sen kan jag störa mig otroligt på folk som säger "vännen" också. Hej vännen. urk.

Det absolut värsta jag vet är dom här situationerna.

Tex möte på jobbet eller nån sån tillställning, man är ashungrig och det serveras sallad eller nånkallskuren skinka.

Och så får man höra kommentarer som "Ooooh va gott", "vilken fest". Vafan sånt där har man ju ätit till förbannelse. Det stillar hungern en smula inte mer.

Rasorblade skrev:
Nu spammar vi för mkt!! :spammer
tillbaka till verkligheten.

*Whiiillllaa (det heter faktiskt -åka på slangen) så det så :7peta

Åka på slangen tycker jag låter korkat. Vilken jävla slang?? Vad hände med "köra på bakhjulet" ?? :7peta

Last edited:
Pyton skrev:
-Messa. Låter bara eländigt.

-Upp. Används numer lite här och där. "Starta upp hojen...". Vaddå upp? Starta hojen heter det.

-Dem. Att det ska vara så svårt för de(m) yngre att skilja på "de" och "dem" i skriftspråk. Skriv "dom" överallt ni är osäkra.

Annars är jag rätt nöjd

Pungt

Apropå upp:
Nja att starta opp stora maskiner i södra Sverige är "kult" <--(vilket däremot är ett fult ord)

BTW snygg avatar :tummenupp

Stegra heter det defenitivt inte.
Åka på bakhjulet heter det. Stegra är när det är ofrivilligt, eller när hojen reser sig på gaspådrag.

Ord jag inte gillar är allt som är, Keff, fett, bazza, guzz, Bre, allt sådant.

Och allt sådant, som micke nämnde kommer komm i nya svenska lexikon, vilket är förjävligt.

::Editerar med att jag inte gillar nya nörd orden som Lol, irl, ftw, wtf, stfu, rofl, lmao, resten... ::

KLockren
Fett
Bling Bling
Yo
Suger
"Min/hennes/hans grej"
Dizza
HOmie
Guzzet
Theo!
Eller hur?

Å så alla avstavade ord: skum tomte t.ex betyder INTE samma sak som skumtomte.
Död åt Bill gates alla rättstavningsprogram som lär svenska barn och halvvuxna (d.v.s alla yngre än mig för jag är gubbe har Annchua sagt) att det är OK med avstavade ord...
NEJ det är det INTE!
Grrr! :hihi

Bjäbb bjäbb merrermisse! :lol

Sär skrivning sa Bill.
Särskrivning sa Bull!

Jo man undrar ibland vad folk menar...

"i sina/mina bästa år.."

Hur fan vet man det liksom?

Det är ju ett skituttryck eftersom man efter sina bästa år (hur många är de föresten?) kan se fram emot en herrans massa mindre bra år. Jävligt upplyftande.

Jag börjar tröttna ur på att folk pratar om sig själva i tredje person hela tiden...är det nån slags trend som jag missat?

Börjar kännas väldigt tröttsamt med folk som skriver med växlande gemener och versaler i ord. Det var kul ett tag för att lunariza lite men det räcker nu!
Samma sak gäller o leka moppefucko.

Zee skrev:
Att folk skriver pungt istället för punkt (ex. "punkt slut").

Särskilt irriterande när man inte vet om de försöker vara roliga eller bara är allmänt obildade och tror att "punkt" stavas pungt. :näsblod
"Pungt" har sin lilla extra betydelse här på sporthoj efter en viss tråd... :rofl Jag nämner inga namn...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8