Uttråkad2...

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Repatriering
Hoj
ZX6R -07
Ur skadeanmälningar till försäkringsbolag:

21) Då det ej fanns något tvistemål om vem som skulle köra, fortsatte undertecknade vilket även herr Rosén gjorde med sammanstötning som följd.

22) Jag har blifvit öfvererkörd af en atemobil med 90 kilm. i timmen och vill ha pengar för de. Utsikterna på vägen va godt och 8 meter bred. Jag föste mi ko öfver vägen och hålte på att springa tillbaka då biltermoristen var öfver mig. Ett revben vräkte han inåt och tri av tänderna låge kvar. Ä de fasoner de. Nä nä. Srif mej till och lemna 1,000 kr annars blir de laga sak åvet.

23) Jag trodde rutan var nedfälld, men jag märkte när jag stack ut huvudet genom den att den var stängd.

24) Jag lämnade min vagn utan tillsyn för ett ögonblick, när den plötsligt avsiktligt eller av en tillfällighet började röra på sig.

25) Jag tutade, men bilhornet gick inte, för det var stulet.

26) Olyckhändelsen orsakades av att vägen krökte.

27) För att undvika kollisionen körde jag på den andra bilen.

28) Jag kolliderade med en stillastående lastbil som kom från andra hållet.

29) Jag körde över en karl: han erkände att felet var hans, för han hade blivit överkörd förut.

30) Kon gick emot bilen: efteråt fick jag veta att hon inte var riktigt klok!

31) Motorcyklisten avled senare av skador som han tillfogades på Karlstads Lasarett.

32) Min bil var helt lagligt parkerad då den backade in i den andra bilen.

33) Jag stannade vid övergångstället då motparten körde mig i stjärten utan min tillåtelse.

34) Det fanns en mängd åskådare men inga vittnen.

35) Min fru har stortvätt på tisdagarna och när jag återvände hem på kvällen fick jag vindrutan och två tänder utslagna.

36) Jag vet inte vems felet var att vi båda fumlade, tvekade och kolliderade.

37) Olyckan berodde på att vägen svängde och var bevuxen med buskar och träd.

38) Vid kollisionstillfället befann jag mig i sittande ställning på Doktor Lindgrens toalett, varför jag icke kunde göra något för att avvärja skadan.

39) Den döde kom cyklande från vänster.

40) Jag kan inte betala reparationskostnaderna, ty jag underhålles av min svärmor eftersom min hustru dog för tre år sedan.
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Nemesis skrev:
22) Jag har blifvit öfvererkörd af en atemobil med 90 kilm. i timmen och vill ha pengar för de. Utsikterna på vägen va godt och 8 meter bred. Jag föste mi ko öfver vägen och hålte på att springa tillbaka då biltermoristen var öfver mig. Ett revben vräkte han inåt och tri av tänderna låge kvar. Ä de fasoner de. Nä nä. Srif mej till och lemna 1,000 kr annars blir de laga sak åvet.

Undrar om den är sann, eller lite förskönad....? :rolleyes:
Kul historia iaf! :D
 

Mingves

Guest
33) Jag stannade vid övergångstället då motparten körde mig i stjärten utan min tillåtelse.

hur krystat låter inte denna då??
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top