Uttråkad, vad göra?

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag är uttråkad och har tröttnat på mitt jobb, min lägenhet och staden där jag bor. Den enda ljuspunkten är att köra hoj, men nu börjar säsongen ta slut. Är det någon här som har något förslag på något kul man kan göra nu när hösten kommer och det blir mörkt, kallt och allmänt jävligt?

Byta jobb, stad och lägenhet, därefter invänta våren?

Jo, detta har jag så klart tänkt att göra. Men tyvärr är det ju inget som man kan göra särskilt snabbt. Jag vill ha något kul att göra fram tills allt detta är fixat.

Enduro, innebandy.

Ingen idé att flytta från Lkpg te nån annan stad i sverige, Lkpg är en av de bättre städerna tycker ja.

Res bort över vintern och få lite nya intryck såklart!
En eller ett par månaders vistelse i en annan kultur med soligt klimat och god mat gör underverk för själen.
Sen när du kommer tillbaks så ser du förhoppningsvis på din stad och tillvaro med nya ögon.

Enduro, innebandy.

Ingen idé att flytta från Lkpg te nån annan stad i sverige, Lkpg är en av de bättre städerna tycker ja.

Som jag har sagt i någon annan tråd på forumet så är problemet med Linköping att det inte finns något hav här.

Vi kan gå ut på isen och vänta på silverarken. Jag är lätt med.

Efter lite googlande så hittade jag Korpelarörelsen, är det det du syftar på med silverarken? Tyvärr är jag lite väl ateistisk för det, men det var ett intressant förslag. :)

Res bort över vintern och få lite nya intryck såklart!
En eller ett par månaders vistelse i en annan kultur med soligt klimat och god mat gör underverk för själen.
Sen när du kommer tillbaks så ser du förhoppningsvis på din stad och tillvaro med nya ögon.

Tyvärr tillhör jag den vad det verkar som extremt lilla minoritet i Sverige som är totalt befriad från intresse för resor.

Fan vad negativ jag är till alla förslag, jag låter som en riktigt gammal tråkig stofil.:)

Efter lite googlande så hittade jag Korpelarörelsen, är det det du syftar på med silverarken? Tyvärr är jag lite väl ateistisk för det, men det var ett intressant förslag. :)

Det är riktigt! Läste du om deras syndabefrielseceremonier? Okristligt kristet.

Skaffa ett fiskespö och töm Roxen på gammelgäddor. Eller Ekängen på uttråkade kvinnor..

Alternativt; Du är väl man? Onani fram till våren.

Last edited:
Säg till om du kommer på något bra förslag.

Jag är lite i samma situation.
Samma jobb i över 6 år.
Samma lägenhet i över 5 år.
Samma stad i över 27 år.

Har iofs sökt till högskola på västkusten till våren så jag hoppas på det.

Det finns massor av roliga grejor att göra utanför hojsäsongen.
Jaga, fiska, enduro, skruva, sport (låter tråkigt, men kommer man igång med något som man finner skoj så är det skoj).

Säg till om du kommer på något bra förslag.

Jag är lite i samma situation.
Samma jobb i över 6 år.
Samma lägenhet i över 5 år.
Samma stad i över 27 år.

Har iofs sökt till högskola på västkusten till våren så jag hoppas på det.
Samma tant i 15 år
Samma hoj i 13 år
Samma by i 15 år
Samma jobb i 20 år
Samma son i 10 år

Jag bytte jobb och stortrivs.
Har du inte familj så hade jag rått dig att söka jobb utomlands. Antingen där det finns riktig vinter eller där man slipper det som är nästan-vinter..

Samma tant i 15 år
Samma hoj i 13 år
Samma by i 15 år
Samma jobb i 20 år
Samma son i 10 år

Jag bytte jobb och stortrivs.
Har du inte familj så hade jag rått dig att söka jobb utomlands. Antingen där det finns riktig vinter eller där man slipper det som är nästan-vinter..

Tro mej den tanken far genom skallen varenda dag.
Har inga barn eller så och är singel, bor i hyresrätt.
Så egentligen är det den enklaste saken i världen att göra.

Men att ta steget är svårt som fan ändå.

Som sagt jag har sökt till högskolan till våren. Kommer jag inte in så ska det mycket till för att jag ska stanna kvar.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph