Uttnytjad av Fastighetsägaren...

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Heysan tänkte kolla om det finns nått man kan göra ,eller om nån varit med om liknande..

Så här var det, flickvän till mig skulle flytta till en ny lägenhet, men den brann ner typ 2 dagar innan , då var hon tvungen ta vad som helst för att uppsägningstiden hade gått ut o fick en lägenhet som hon inte ens hade hunnit kolla upp.. när hon flyttade in så var det för det första ej städat ,inte det minsta , för det andra var hela lägenheten förstörd!
Vi tappetserade om köket ,målade taket,renorverade vardagsrummet,rev de gamla tappeter va ca 4-5 lager gamla , spacklade igen hela vägarna o målade ,, lägenheten va som ny det enda fastighetsägare stog för var materialet.. men under tiden hon spacklade för 2 veckor sen så kom securitas upp o sa bara att hon skulle sänka musiken , för det hördes lite ut för att balkongdörren var öppen.
Igår fick hon besked att hon är vräkt pga det!!
Kan man göra så , utan varning eller nått innan?

Vad kan man göra åt detta ,stämma dom för gratis arbetskraft, kräva pengar för arbetet, .. nån som har bra råd ,synpunkter mm..

Tacksam för svar !!!

Mr San skrev:
Heysan tänkte kolla om det finns nått man kan göra ,eller om nån varit med om liknande..

Så här var det, flickvän till mig skulle flytta till en ny lägenhet, men den brann ner typ 2 dagar innan , då var hon tvungen ta vad som helst för att uppsägningstiden hade gått ut o fick en lägenhet som hon inte ens hade hunnit kolla upp.. när hon flyttade in så var det för det första ej städat ,inte det minsta , för det andra var hela lägenheten förstörd!
Vi tappetserade om köket ,målade taket,renorverade vardagsrummet,rev de gamla tappeter va ca 4-5 lager gamla , spacklade igen hela vägarna o målade ,, lägenheten va som ny det enda fastighetsägare stog för var materialet.. men under tiden hon spacklade för 2 veckor sen så kom securitas upp o sa bara att hon skulle sänka musiken , för det hördes lite ut för att balkongdörren var öppen.

Vad kan man göra åt detta ,stämma dom för gratis arbetskraft, kräva pengar för arbetet, .. nån som har bra råd ,synpunkter mm..

Tacksam för svar !!!

Hyresgästförening. Inte fan kan man bli vräkt för att man spelat lite högt en gång.

Be henne ringa och prata med hyresvärden.
Säkert inga problem utan något byråkratiskt dravvel.
För att bli vräkt måste det finnas upprepade störningar, men det krävs ingen varning numer.
Som boende i en hyresrätt måste man vara försiktig med det man gör i lägenheten, t.ex. grillning, ljud, hyresbetalningar m.m.

Mr San skrev:

Tacksam för svar !!!

Kanske det var den forra hyresgasten som "varmt" upp grannarna! Att bli vrakt pga en mindre forseelse ar ingen risk.

Glömde att säga att om det inte löser sig via telefonsamtal måste hon skriva brev och bestrida uppsägningen, helst rek brev.
Den som skrivit senaste brevet i ordningen ligger på topp.

Sweedo skrev:
Glömde att säga att om det inte löser sig via telefonsamtal måste hon skriva brev och bestrida uppsägningen, helst rek brev.
Den som skrivit senaste brevet i ordningen ligger på topp.

Hänger inte med nått...

sweborn skrev:
Kanske det var den forra hyresgasten som "varmt" upp grannarna! Att bli vrakt pga en mindre forseelse ar ingen risk.

Ja hon sa det, att det kom securitas upp o sa att hon skulel inte spela för högt för det hördes ner lit eför balkongdörren va öppen.. sen gick det någar dar fick hon vräkningsbrev??? ,men att renorverat hela lägenhet o sen bara bli vräkt , hur kan man göra så ??

UrbanTiger skrev:
Var när hur hade hon stört med musiken.... :va
Hela bilden, tack..
Hyresgästföreningen vet svar på om det är giltiga skäl för vräkning.

Tror inte hon e med i Hyresgästförreningen... :va

UrbanTiger skrev:
Kan man inte ta reda på sina rättigheter så blir man fuckad om och om igen :gnissla

Ni har alla fakta, inte vi. Agera efter det i stället för att fråga en massa här och sedan ifrågasätta de svar du får :3freak

Jag skrev ju i början vad som har hänt , anledningen att jag skrev här är ju att ta reda på om nån här på SH har haft liknande problem o vad gjorde han/hon åt saken!!

Mr San skrev:
Hänger inte med nått...
Juridiksnack.
Skriftlighetsprincipen är något som är tungt vägande inom vårt rättssystem.
Den som i en tvist har skrivit det senaste brevet har alltid en trumf mot den andra parten.
Ett samtal kan aldrig bevisas utan blir alltid ord mot ord.
Ta reda på vad som ligger till grund för uppsägningen och bestrid.
Ta hjälp av någon kompis som leker fritidsjurist så löser sig nog allt.

Last edited:
Sweedo skrev:
Juridiksnack.
Skriftlighetsprincipen är något som är tungt vägande inom vårt rättssystem.
Den som i en tvist har skrivit det senaste brevet har alltid en trumf mot den andra parten.
Ett samtal kan aldrig bevisas utan blir alltid ord mot ord.
Ta reda på vad som ligger till grund för uppsägningen och bestrid.
Ta hjälp av någon kompis som leker fritidsjurist så löser sig nog allt.

Tacksam för svar ... MVH San

Mr San skrev:
Tacksam för svar ... MVH San
vad mer vill du veta?
Om jag skall kunna ge dig mer råd så måste jag veta vad hyresvärden grundar uppsägningen på. En liten störning brukar de knappast vräka någon för.
Be damen ringa och kolla vad de grundar det hela på.
Förhoppningsvis är det hela ett misstag som löser sig per telefon annars måste ni ta tag i saken och börja tvista, d.v.s. skriva rekommenderade brev.

Sweedo skrev:
vad mer vill du veta?
Om jag skall kunna ge dig mer råd så måste jag veta vad hyresvärden grundar uppsägningen på. En liten störning brukar de knappast vräka någon för.
Be damen ringa och kolla vad de grundar det hela på.
Förhoppningsvis är det hela ett misstag som löser sig per telefon annars måste ni ta tag i saken och börja tvista, d.v.s. skriva rekommenderade brev.

Jag skrev jo.. det där med enda höga musiken.. o vräkning utan förvarning , inte ens muntlig , o absolut inget skriftlig förvarning...

Flickvännen snackade med vice värden och han sa att det får inte upprepas,och hon trodde då all va okey , men sen va hon på möte med igår med hon som äger lägenhetarna o då fick hon reda på att hon inte får behålla lägenheten pga att hon hade spelat lite för högt musik...

Dessutom har hon renorverat hela lägenheten , bott där nästan 2 månader bara..
Känns som hon vilel bara uttnjytja henne o mig i detta fallet för att få renorverad lägenhet...

Last edited:
UrbanTiger skrev:
--------------------------------------------------------------------------------

Tacksam för svar !!!

Allt står ju där ,, det var det hela....

Spelar man så högt att securitas kommer så har man FAN spelat högt.

Jag har varit på många fester där vi spelat så högt att grannarna ville ha ihjäl oss alla men man blir inte vräkt för det.
Det ska mer till för att bli vräkt.

Mavve skrev:
Spelar man så högt att securitas kommer så har man FAN spelat högt.

Jag har varit på många fester där vi spelat så högt att grannarna ville ha ihjäl oss alla men man blir inte vräkt för det.
Det ska mer till för att bli vräkt.

Hon sa att securitas kom inte pga av henne men när hon ( securitas ) hade ärende där så påpekade hon bara att musiken hördes ner pga balkongdörren va öppen!!

Mr San skrev:
Hon sa att securitas kom inte pga av henne men när hon ( securitas ) hade ärende där så påpekade hon bara att musiken hördes ner pga balkongdörren va öppen!!

Ja men då så.....

Vad stod det för anledning till varför hon blev vräkt då?

Kan inte din tjej bo hos dig?

UrbanTiger skrev:
Så det finns inga andra underliggande skäl som gör att dom vill bli av med henne :va
Nää det e det enda .... musiken :fatta!
Och när hon pratade med henne ( ägaren) så sa honatt hon spelade hög musik..
darför får du inte bo kvar ?? Vilken jävla dålig ursäkt...

Det jag kan tänka mig att hon hyrde lägre ut till henne o när hon nu renorverat lägenheten så vräker hon henne för att höja hyra ytterligare tusen lapp till nån annan..
Får dom göra så tro??

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...