Thundercat
Ringmärkt
Jag får liknande utslag som kliar som satan av en servoolja på jobbet. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nursey skrev:Ser att alla har skrivit det redan..tänkte det innan jag jag såg bilden o bilden konfirmerade det. Nässelutslag även kallat Urticaria. Kan uppstå av värme o kyla och en herrans massa andra kända och okända orsaker. Ta antihistamin (allergi tabletter) så lugnar det ner sig.
Om du är orolig och det händer igen så gör en utredning vad som triggar allergin. Annars borde Cetrizin eller Kestin eller någon av alla de andra antihistamin tabletterna hjälpa (de flesta är inte receptbelagda)...ha i åtanke bara att man kan bli lite trött o få muntorrhet av dem.
Hoppas det lägger sig snabbt
![]()
Du är helt helt klart allergisk mot din tjej i kombination med vatten. För att vara säker på att det är hos dig problemet sitter och inte hos henne så bör du skicka henne till mig så ska jag testduscha med henne.Dee_cati skrev:När jag och tjejen duschade nyss så såg hon att jag hade massa utslag på överkroppen och höfterna, såg ut som myggbett ungefär.
Dee_cati skrev:När jag och tjejen duschade nyss så såg hon att jag hade massa utslag på överkroppen och höfterna, såg ut som myggbett ungefär. Förutom på höfterna då, där är det ca 4cm långa upphöjningar i huden, ser precis ut som stora ärr-bildningar.
Det konstiga är att det uppkom först i duschen, jag hade ingenting tidigare. Det kliar som fan och ser konstigt ut lite här och där, på ovansidan av händerna är det prickigt av små utslag.
De är väldigt spridda, bara några på bröstet medans det är betydligt fler på armarna och höfter, mest i armvecket.
Någon som har nån ide vad det kan vara? Jag har inte använt något nytt schampo eller dylikt, samma som jag har använt den senaste veckan minst.
Har inte varit i kontakt med några kemikalier på länge, inte heller bytt tvättmedel.
Sedan jag började skriva här så har det blivit lite värre på händerna samtidigt som mina ådror är väldigt exponerade på både händer och armar, vilket de bara brukar vara när jag har ansträngt mig eller har haft dem i lågläge en längre period.
*jag har sökt på onlinedoktorn.se utan resultat*
Twosaint skrev:Fan har du inte lärt dig att dagens killar har 7 olika sorters lotion och kan mer om smink än tjejer. Har du inte sett bigbrother ?![]()
Han som tycker alla brudar är falska o ska hålla sig i köket?Bikerbitch skrev:Har hänt att jag slängt ett öga på det men jag följer det inte så jag vet nada om att killarna kan mer än tjejerna vad det gäller smink och lotion
Jag tycker bara att raggaren skall vinna!
HanneZ skrev:Han som tycker alla brudar är falska o ska hålla sig i köket?![]()
Enligt tjejerna på hästforumet är det killarna som är falska. Jag ser ett mönster, gör du?Bikerbitch skrev:Är inte brudar falska då? Efter alla trådar här på forumet kan man ju ana att det ligger en viss sanning i det
Köket är iofs lite förlegat
Dee_cati skrev:Bild som är rätt dålig, men där ser man iaf de mest konstiga utslagen på höften och det är likadant på andra höften.
GuW skrev:Jag kom just ihåg att jag får nässelutslag av en berömd hostmedicin (som jag inte kommer ihåg namnet på nu)
Nursey skrev:Ser att alla har skrivit det redan..tänkte det innan jag jag såg bilden o bilden konfirmerade det. Nässelutslag även kallat Urticaria. Kan uppstå av värme o kyla och en herrans massa andra kända och okända orsaker. Ta antihistamin (allergi tabletter) så lugnar det ner sig.
Om du är orolig och det händer igen så gör en utredning vad som triggar allergin. Annars borde Cetrizin eller Kestin eller någon av alla de andra antihistamin tabletterna hjälpa (de flesta är inte receptbelagda)...ha i åtanke bara att man kan bli lite trött o få muntorrhet av dem.
Hoppas det lägger sig snabbt
![]()
Bikerbitch skrev:Är inte brudar falska då? Efter alla trådar här på forumet kan man ju ana att det ligger en viss sanning i det
Köket är iofs lite förlegat
HanneZ skrev:Enligt tjejerna på hästforumet är det killarna som är falska. Jag ser ett mönster, gör du?
KarlJohan skrev:I hear you BB. Hehe![]()
2fast4hjo skrev:Någon av dessa: Mollipect, Lepheton, Cocillana-Etyfin
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |