Utslängd från Harrys ikväll pågrund utav......

Det ÄR en generationsfråga, punkt slut. Jag är nog i mitten mellan generationerna och jag anser att det är helt ok att ha keps på sig inomhus. Varför inte liksom? Det ser betydligt värre ut med piercings i näsan, ögonbryn, läpp etc än vad en keps på huvudet gör.
Och när mattanterna har en keps på sig så är det ingen som säger något...
Däremot ungdjävlar med för stora jeans, dunjacka och keps som halvligger på en stol ser för taskigt ut och där borde man få ge dem en avhyvling bara för den goda saken skull.
Jag ska börja ett projektarbete om 3 veckor på ett välkänt it-företag där det jobbar massa ingenjörer etc, bör jag fråga min personalchef innan om det är ok med keps? Samtidigt ska jag fråga henne om de med piercings frågade om lov innan de började jobba... Hade det varit en bilverkstad så hade det varit krav på keps...

inom den svenska polisen är tillåtet att bära turban, vad säger ni om det? :D

Poliser får nu uttryckligen bära turban, huvudduk och judisk kippa i tjänsten.

Kippan, turbanen eller huvudduken ska ha ”passande färg och form” till uniformen.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,790255,00.html

polis339.jpg

Last edited:
Utan att egentligen lägga mig i huvudbonadsdebatten, om han sa åt dig att du skulle ta av dig den, du gjorde det, och sen går du och hämtar kepsen och tar på dig den igen.
Är inte det lite trotsigt och respektlöst?

Sen tycker jag personligen att man kan ta av sig kepsen när man parkerar traktorn och åker in till stan...

Ni bara gnäller på vakterna för ni är bråkstakar hela högen!:mad:

Ungefär som när vissa blir tagna av polisen, då är de "helt dumma i huvudet" också...

Som fd ordningsvakt tror jag att de behandlar er schysst om ni bara gör som de säger. Det var min filosofi och de gånger jag har varit i bråk kan jag räkna på min ena hand. :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti