Nyteknik
Bannad
Mattias skrev:FP1, GSV-R, ZX-RR... skithojar allihop. Tur att nån njuter av dom när de masar sig runt banan.![]()
Tidernas snyggaste racer, var det. Inte bästa.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mattias skrev:FP1, GSV-R, ZX-RR... skithojar allihop. Tur att nån njuter av dom när de masar sig runt banan.![]()

Goodstuff skrev:Eftersom en del tjatar så här kommer de.
1. Cagiva 500 - 94
2. Yamaha YZR 500 - 92 med Gauloiseslack.

Mattias skrev:Nu måste jag sätta mig på tvären. Det där är Yamaha Motor France-lack, inte Gauloises.![]()
Goodstuff skrev:Du har så rätt så. Jag är nog för gammal för det här med internet. Här är en YZR500 - 01 med Gauloiseslack, fast Moto France-lacken var fan snyggare...

Allt var bättre förr, raka rör inga fjolliga ljudämpareoFFkeFF skrev:Fanken, saknar redan de gamla 500'orna. De är fanken smäckrare än de nya byggena, vackert byggda expansionskammare och balla avslut på piporna.
BMW R90s skrev:Allt var bättre förr, raka rör inga fjolliga ljudämpare
Ett koppel 500r fick hjärnan att vibrera
oFFkeFF skrev:Fanken, saknar redan de gamla 500'orna. De är fanken smäckrare än de nya byggena, vackert byggda expansionskammare och balla avslut på piporna.

håkanolsson skrev:
Du har så rätt. Det var någon 500 (sidvagn iofs) på Sviestad för några år sedan som vann. 200 hästar o fyra fetpipor rakt bak utan ljuddämpare. Hjulspinn hela start/mål rakan och den tjöt som en tusen våldtagna grisar. Fan att man aldrig kommer få se 500/2t i en vanlig hoj.
Jag sörjer.
BMW R90s skrev:Allt var bättre förr, raka rör inga fjolliga ljudämpare
Ett koppel 500r fick hjärnan att vibrera
Nyteknik skrev:Niär ute och cyklar båda två: varken Cagivan eller Yamahan kvalificerar som snyggast någonsin. Speciellt inte Yamahan med den äldre dekoren som ju är - eeeeh - ful!![]()
Nyteknik skrev:Du gör skäl för namnet. GP-racing har aldrig varit så högljutt som nu. Såhär "fjollig" är ljuddämpningen och ljudet därefter.
Ludde skrev:Jo, men hur högt motorljud som helst från en fyrtaktare slår i 9 fall av 10 inte ett argt ljud från en vass tvåtaktsmaskin tycker jag... Sen tycker ju jag att tvåtaktarna är mycket snyggare med expansionskammare m.m....
Nyteknik skrev:Du gör skäl för namnet. GP-racing har aldrig varit så högljutt som nu. Såhär "fjollig" är ljuddämpningen och ljudet därefter.
Mattias skrev:Nu slirar vi OT, men Gällros "hoj" har det fetaste motorljud jag hört. Den låter SKITARG!
Sorry men de kör med GSX-R1000 motor numera, kika på http://www.bgsidecarsweden.comhåkanolsson skrev:(OT;ar vidare/ måste få veta)
Jag hittade den. Det var Gällros ekipage jag såg.
http://www.stickyrubber.com/wsb/2003/brands.html (Långt ned på sidan)
Om någon har koll, vill jag veta om de skall köra även nästa säsong med samma TZ 500 monster.
Jag måste få höra igen!
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |