Utse tidernas snyggaste racer!

Eftersom en del tjatar så här kommer de.

1. Cagiva 500 - 94
2. Yamaha YZR 500 - 92 med Gauloiseslack.
 

Bifogat

  • ny-cag500a1994.jpg
    ny-cag500a1994.jpg
    18.7 KB · Visningar: 68
  • ny-yzr500a1992.jpg
    ny-yzr500a1992.jpg
    40.6 KB · Visningar: 68
Goodstuff skrev:
Eftersom en del tjatar så här kommer de.

1. Cagiva 500 - 94
2. Yamaha YZR 500 - 92 med Gauloiseslack.

Nu måste jag sätta mig på tvären. Det där är Yamaha Motor France-lack, inte Gauloises. :mattias
 
Mattias skrev:
Nu måste jag sätta mig på tvären. Det där är Yamaha Motor France-lack, inte Gauloises. :mattias

Du har så rätt så. Jag är nog för gammal för det här med internet. Här är en YZR500 - 01 med Gauloiseslack, fast Moto France-lacken var fan snyggare...

yamaha500_04.jpg
 
Goodstuff skrev:
Du har så rätt så. Jag är nog för gammal för det här med internet. Här är en YZR500 - 01 med Gauloiseslack, fast Moto France-lacken var fan snyggare...

Fanken, saknar redan de gamla 500'orna. De är fanken smäckrare än de nya byggena, vackert byggda expansionskammare och balla avslut på piporna.
 
Den här! Blev omkörd av en sådan på Ringen -81
Suzuki GS1000R. Dom körde in motorer inför VM
8-timmars endurance.
Kan väl tillägga att dom körde lte fortare än vad
jag gjorde :D
 

Bifogat

  • Image6.jpg
    Image6.jpg
    8.7 KB · Visningar: 65
Niär ute och cyklar båda två: varken Cagivan eller Yamahan kvalificerar som snyggast någonsin. Speciellt inte Yamahan med den äldre dekoren som ju är - eeeeh - ful! :fakta
 
Last edited:
oFFkeFF skrev:
Fanken, saknar redan de gamla 500'orna. De är fanken smäckrare än de nya byggena, vackert byggda expansionskammare och balla avslut på piporna.
Allt var bättre förr, raka rör inga fjolliga ljudämpare
Ett koppel 500:or fick hjärnan att vibrera
 
BMW R90s skrev:
Allt var bättre förr, raka rör inga fjolliga ljudämpare
Ett koppel 500:or fick hjärnan att vibrera

Jaså? Du har inte kollat på MotoGP på sistone...vet inte om trattarna kvalificeras som ljuddämpare... :rolleyes:
 
oFFkeFF skrev:
Fanken, saknar redan de gamla 500'orna. De är fanken smäckrare än de nya byggena, vackert byggda expansionskammare och balla avslut på piporna.

:fakta

Du har så rätt. Det var någon 500 (sidvagn iofs) på Sviestad för några år sedan som vann. 200 hästar o fyra fetpipor rakt bak utan ljuddämpare. Hjulspinn hela start/mål rakan och den tjöt som en tusen våldtagna grisar. Fan att man aldrig kommer få se 500/2t i en vanlig hoj.

Jag sörjer.
 
håkanolsson skrev:
:fakta

Du har så rätt. Det var någon 500 (sidvagn iofs) på Sviestad för några år sedan som vann. 200 hästar o fyra fetpipor rakt bak utan ljuddämpare. Hjulspinn hela start/mål rakan och den tjöt som en tusen våldtagna grisar. Fan att man aldrig kommer få se 500/2t i en vanlig hoj.

Jag sörjer.

Billy Gällros körde sin tvåtaktare i SM så sent som förra året, och den är vass som fan helt enkelt :)
 
Nu slirar vi OT, men Gällros "hoj" har det fetaste motorljud jag hört. Den låter SKITARG!
 
BMW R90s skrev:
Allt var bättre förr, raka rör inga fjolliga ljudämpare
Ett koppel 500:or fick hjärnan att vibrera

Du gör skäl för namnet. GP-racing har aldrig varit så högljutt som nu. Såhär "fjollig" är ljuddämpningen och ljudet därefter.
 

Bifogat

  • suzuki_gsvr_2003_85.jpg
    suzuki_gsvr_2003_85.jpg
    115.1 KB · Visningar: 137
  • yamaha_yzrm1_2003_42.jpg
    yamaha_yzrm1_2003_42.jpg
    97.7 KB · Visningar: 122
Nyteknik skrev:
Niär ute och cyklar båda två: varken Cagivan eller Yamahan kvalificerar som snyggast någonsin. Speciellt inte Yamahan med den äldre dekoren som ju är - eeeeh - ful! :fakta

Ääh.. Du är konstig..

/B
 
Nyteknik skrev:
Du gör skäl för namnet. GP-racing har aldrig varit så högljutt som nu. Såhär "fjollig" är ljuddämpningen och ljudet därefter.

Jo, men hur högt motorljud som helst från en fyrtaktare slår i 9 fall av 10 inte ett argt ljud från en vass tvåtaktsmaskin tycker jag... Sen tycker ju jag att tvåtaktarna är mycket snyggare med expansionskammare m.m....

HA DE GÔTT
 
Ludde skrev:
Jo, men hur högt motorljud som helst från en fyrtaktare slår i 9 fall av 10 inte ett argt ljud från en vass tvåtaktsmaskin tycker jag... Sen tycker ju jag att tvåtaktarna är mycket snyggare med expansionskammare m.m....

Ligger något i detta. Roligast hade varit ett MotoGP reglemente som gjorde både fyr- och tvåtaktare konkurrenskraftiga.
 
Nyteknik skrev:
Du gör skäl för namnet. GP-racing har aldrig varit så högljutt som nu. Såhär "fjollig" är ljuddämpningen och ljudet därefter.

Min framgaffel på bild 1 :Bugar :Bugar

R7an äger alla andra hojar vad det gäller utseende.
 
Mattias skrev:
Nu slirar vi OT, men Gällros "hoj" har det fetaste motorljud jag hört. Den låter SKITARG!


(OT;ar vidare/ måste få veta)

Jag hittade den. Det var Gällros ekipage jag såg.

http://www.stickyrubber.com/wsb/2003/brands.html (Långt ned på sidan)

Om någon har koll, vill jag veta om de skall köra även nästa säsong med samma TZ 500 monster.

Jag måste få höra igen!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top