Utrustningsråd

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Skall köpa en ny utrustning nu i vår och har plockat ihop följande.

Skinn Spyke 4Race
Handske Halvarsson Apex
Ryggskydd Halvarsson Trek
Stövel S-MX3 (ej gore)
Hjälm Shoei XR1000

Är det någon som har tips på någe man ska byta ut från listan?
Har klämt och kännt men någon har nog testat prylarna innan mig :tummenupp

Köp det du vill ha o sluta gnäll på SH om det :D

(no offence boy)

Mingves skrev:
Tjooohooo, kolla på försäkring nu och jag vann på "lotteriet":) En 90kw zx7r kawwa kostar mig hel 1100kr/m...Eller 715kr/m halv
Trygghansa :tummenupp
Nu gäller det hitta bågen bara:)

FUBAR skrev:
Köp ett sånt jag har så sparar du 5 papp :tummenupp
Jo, men jag har spanat in Spyke stället...vill ha!!

klockrent kort FUBAR..både sparkdräkt o nappflaska.....LYCKAT!!

förresten kan man inte beställa från louis.de genom svensk återförsäljare??e det samma pris då tro??

janoshki-jonaz skrev:
klockrent kort FUBAR..både sparkdräkt o nappflaska.....LYCKAT!!
:hihi

janoshki-jonaz skrev:
förresten kan man inte beställa från louis.de genom svensk återförsäljare??e det samma pris då tro??
Jo, det finns nått ställe, fast det blir dyrare. men det är väl bara att beställa från louis, kostar 21,5 euro i frakt samt att leveransen är snabb.

FUBAR skrev:
Köp ett sånt jag har så sparar du 5 papp :tummenupp

En fråga.
Ditt ställ är ju jäkla snyggt men är de lika bra kvalité som tex ett Dainese för 9000:-?

Jag går själv och undrar vad de ska bli och jag lägger mycket vikt vid kvalité men betalar gärna 5000:- istället för 9000:-.

Så helt ärligt är ditt Vanucci lika bra som ett Alpinestars eller Dainese för 9000:-??? :va

RQ

RocketQueen skrev:
En fråga.
Ditt ställ är ju jäkla snyggt men är de lika bra kvalité som tex ett Dainese för 9000:-?

Jag går själv och undrar vad de ska bli och jag lägger mycket vikt vid kvalité men betalar gärna 5000:- istället för 9000:-.

Så helt ärligt är ditt Vanucci lika bra som ett Alpinestars eller Dainese för 9000:-??? :va

RQ
Ärligt så vet jag faktiskt inte, hämtade det från posten för ett par timmar sen, provade så det passade sen hängde jag in det i garderoben, så jag har inte synat sömmarna. Men enligt vissa i den ---> HÄR tråden så verkar det vara god kvalite.

Kan bara säga :tummenupp för hjälmen.
Provade ett par st andra innan jag fastnade för xr1000

Mingves skrev:
Skall köpa en ny utrustning nu i vår och har plockat ihop följande.

Skinn Spyke 4Race
Handske Halvarsson Apex
Ryggskydd Halvarsson Trek
Stövel S-MX3 (ej gore)
Hjälm Shoei XR1000

Är det någon som har tips på någe man ska byta ut från listan?
Har klämt och kännt men någon har nog testat prylarna innan mig :tummenupp

Handskarna är kanon :tummenupp
Ryggskyddet har vunnit tester o e riktigt bra, men själv föredrar jag dainese eftersom det är lite smidigare.
Stövlar S-MX3 är riktigt bra stövlar men du får både gore-tex och billigare stövlar om du köper ett par Oxtar tcs gore. (de brukare dessutom vara skönare och är minst lika bra)
Hjälmen är grym!

har du provat olika modeller och kommit fram till att dessa sitter bäst så ta dem!

Bifogat

• 65-768-42.jpg
    65-768-42.jpg
    23.7 KB · Visningar: 656
FUBAR skrev:
Ärligt så vet jag faktiskt inte, hämtade det från posten för ett par timmar sen, provade så det passade sen hängde jag in det i garderoben, så jag har inte synat sömmarna. Men enligt vissa i den ---> HÄR tråden så verkar det vara god kvalite.

Ok.
Säkerligen ett bra ställ.
Undrade bara om du visste hur de ligger till med sånt där. Om man betlar mycket för märket på vissa ställ. Eller rättare sagt hur mycket.

Men tack tack!

No:46 skrev:
Handskarna är kanon :tummenupp
Ryggskyddet har vunnit tester o e riktigt bra, men själv föredrar jag dainese eftersom det är lite smidigare.
Stövlar S-MX3 är riktigt bra stövlar men du får både gore-tex och billigare stövlar om du köper ett par Oxtar tcs gore. (de brukare dessutom vara skönare och är minst lika bra)
Hjälmen är grym!

har du provat olika modeller och kommit fram till att dessa sitter bäst så ta dem!

Jupp, stället satt som en smäck. Ryggskyddet hade jag ett av i våras, så det vet jag är super.
Det blir nog den uppsättningen då:)
Skall bara kolla färger nu:)

Xr 1000 är klockren iaf för jag har åkt en säsong med min och den är grymt skön.

valmers skrev:
Det tål att upprepas. Även om man pratar för döva öron, oftast.
Jag tycker att många tvådelade ställ har en dålig dragkedja mellan jacka och byxa, bla tycker jag dragkedjan på ställ från Alpinestars verkar klena.
Dainese har dock en mycket kraftigare dragkedja. Känns som att denna dragkedja är minst lika hållbar som skinn (,har ej testat). Någon mer anledning till att köra med helställ förutom att dragkedjan prel släpper på ett tvådelat?

Last edited:
Elgasen skrev:
Jag tycker att många tvådelade ställ har en dålig dragkedja mellan jacka och byxa, bla tycker jag dragkedjan på ställ från Alpinestars verkar klena.
Dainese har dock en mycket kraftigare dragkedja. Känns som att denna dragkedja är minst lika hållbar som skinn (,har ej testat). Någon mer anledning till att köra med helställ förutom att dragkedjan prel släpper på ett tvådelat?
Det sitter bättre och har bättre säkerhetsnivå (eftersom det är tävlingsutrustning). Fördelen med att kunna "ta av jackan vid McDonalds" är jävligt lite värd den dag man kraschar hårt.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026