Utrustningsfrågor

baudiraud

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Hoj
Honda Cbr 125R -06, Kawasaki Zx6r -96
Har ett par frågor angående utrustningen. Hur får man rent sitt skinnställ? T.ex smutsfläckar samt främst oljefläckar bland annat, utan att man förstör lädret så att säga.

Samt hur underhåller man skyddsstället bäst? Bör man smörja in den med något medel för läder?

Sen råkade min hjälm rulla nedför sängen ned på golvet, när brukar man säga att hjälmen är "förbrukad"? :)

Mvh

Man säger att en hjälm är förbrukad om den är tappad i golvet har jag fått lära mig.

Sen gör väl alla det och fortsätter ha den endå för livet är endå inte värt nått =)

Haha har även du en säng som är 10 meter hög...

Haha nja, men kanske 1.5 meter! Borde inte vara någon fara eller? Rullade som tusan bland alla prylar dock.

Men när det gäller skinstället, hur får man det rent så man inte förstör lädret? Oljefläckar och smuts, och hur sköter man om skinstället så det håller sig fräscht under en lång tid? Läder har väl en tendens att bli "dåligt" om man inte tar hand om det, typ smörja in med något "lädermedel" eller någonting dylikt?

Inomhus från en säng så skulle jag säga att de inte är nån fara med den, dock är de ju hur petig man själv är.. har den varit i backen så har den... Ja hade anv. hade den tappats i backen utomhus hade den varit förbrukad.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman