Utrustning

rattmuff skrev:
2189847 hmm nu blir jag fundersam... köpte själv min förtsa hojj igår :D en ktm 525 motard... och jag är nu på jakt efter utrystning, hjälm har jag och motard stövlar har jag beställt, men resten så vet ja inte riktigt, har alltid velat köra i crossutrustning för det ser så jävla fjantigt ut med skinnställ :P men ja har funderat lite på om man drar omkull i en kurva i 140 blås, då kanske det är skönare med skinnställ ?

jag hade tänkt köra med axelskyddsjacka, knäskydd sixsixone och möjligtvis höftskydd och sen crossbyxor och crosströjja....

är det jävligt dumt eller går det typ lika bra ?

kan ju tillägga att jag kör bara på gatan... kanske blir bana nån gång... vem vet,,

Det ät jävligt dumt !!!

skinn håller bättre än tyg :fakta

(kör själv i tyg ibland när jag inte är på bana dock men det spelar ju ingen roll asfalt som asfalt eg o de har man fått erfara en del gånger också)

KÖP SKINN!

det är min åsikt iaf

Mvh
Mangan

ok, bra med många åsikter, hoppas fler tycker till... men hur 'r det ,ed gortex då ? om man kör gortex byxor, så kan man ha axelskyddsjackan då glider man ju på den o inte direkt mot huden

rattmuff skrev:
2189847

kan ju tillägga att jag kör bara på gatan... kanske blir bana nån gång... vem vet,,
Asfalten på vägarna känns precis lika som den på banorna att hasa på.Köp ett skinnställ :7peta

Back