Utrustning, vad är bra? Hjälm, handskar o stövlar

Josafan

Vill ha sex(cylindrar) på två hjul!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
85 - FZ 750
Tjena!

Är just nu på jakt efter Hjälm, handskar och stövlar.

Handskar så har jag främst tittat på Alpinestars handskar, tycker att SP-2 är en snygg handske men vill köpa billigt begagnat. :tomten Är fattig student så jag skrapar ihop till min utrustning, bokstavligen. :(
En del säger att dom lätt går isönder dock. Letar efter en svart diskret snygg handske, tunnt skinn o bra skydd, tips? Inte FÖR mkt hyper hyper men ändå inte farfars "classic". :yoparty

När det gäller stövlar så vill jag köpa det också begagnat. Funderar på Alpinestars S-MX(dom finns det flest av) eller kanske SIDI Vertebra. Någon som vet ngn annan snygg stövel i någorlunda svart utförande?

En annan fråga är storlekar, för om man letar på annons så finns oftast allting i Haparanda(inget om det men det är långt ifrån mig), då måste man ju ha uppfattning om strl. Jag har 44-45 i gympadojor. Prövade ett par S-MX i strl 44 och dom passade. Har SIDI och A-star samma strl? :confused:

Sen kommer vi till slutgiltiga frågan, hjälm, vilket jag skall köpa nytt. Men det är så förbajans dyrt. Vill ha mattsvart glasfiberhjälm(ingen plastjunk) med låg ljudnivå till lågt pris, någon som vet om någon som REA:R ut ngt snart? Alla tips mottages om strl. känsla, kvalitet osv. :Bugar

Tittade ett tag på en Bieffe GPR hjälm som såg udda o frän ut, men vet ingen som säljer i Sverige, hittade på :

http://www.accwhse.com/photos/bieffe_gpr_hlmt_bk_01.gif

Just nu har jag en ganska schleten Boeri hjälm....men några år på nacken o alldeles för mkt färg. :3freak

Alla tips mottages fram till en skön sommar på sadel.... :yoparty

/Filip

Jag köpte både Sp-2 hanskar och S-MX stövlar förra året och tycker att dom funkar bra.. och till de så har jag ett V4 ställ..

Stövlarna tyckte jag var lite små i storlekarna har 42 i vanliga skor, men fick köpa 43 på stövlarna..

De är nästan ett måste o åka o prova grejerna innan du köper..

Alpinestars sortimentet finns ju i Fart o fritid butikerna bla..

Jag har ju faktiskt både SP2 och S-mx i min utrsutning.

Handskarna är jag supernöjd med. Sitter som en smäck och än så länge har jag inte haft några problem med dem.

Samma sak med stövlarna. Bra grejer för en hyffsad peng. Begagnat borde man ju kunna hitta ett par S-mx för dryga tusenlappen skulle jag tro. Handskarna kostar ju bara 800 i butik så om man ens hittar begagnade så är det nog väldigt små pengar det rör sig om.

Tjena grabbar!

Tack för era kommentarer!

Jag gillar verkligen SP-2 ans utseende men har inte hittat ngn beg. handske? Var hittar jag det, ingen som vill sälja??

När det gäller stövlarna så står jag mellan SIDI Vertebra Race och Alpinestars S-MX som säljs beg för samma pris till mig. Båda är strl. 44.... prövade strl 44 i A-stars i en butik, men det blev så tajt kring vaden, annars passade dom(konstigt nog, eftersom i Adidas gympaskor har jag 45 2/3, men dom är kända för att vara små....). Vet inget om sidi dock? Vilket är bäst?

Rock on! :yoparty

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...