Hawk
#96 Supermoto
Hallå där.
Tänkte ta upp en fråga som säker fler än jag undrar över men inte vet i vilken tråd man kan ställa den.
Som ämnet säger så handlar det om personlig utrustning för Supermotard!
Ja har tänk köpa mig en motard.. troligen en KTM 525 EXC och se om man har nån fart i kroppen.. finns den så vill ja köra supermotard cupen som går här i sverige.
ställer mig dock väldigt frågande till utrustning.. ett par frågor nedan.
svara gärna med + och -
1. skinnställ eller cross kläder, vad är föredraget att köra i? + -?
2. ska man köra i cross stövlar eller ska man satsa på ett par motard stövlar med en gång?
3. skyddsväst, bodyarmour eller en massa lösa skydd på kroppen.. vad säger reglementet och vad föredrar ni?
4. Finns ett forum eller liknande (förutom detta) som berör Cupen mer i sin helhet? har sett supermotosweden.se
5. vart letar man efter en racekittad motard????? blocket... njaaa.. är sådär..
6. återförsäljare av ovan nämda specifika motardskydd? nån som har hemma så man kan prova osv.. inte ramlat över nån än.
usch va frågor.. hoppas nån orkar svara =)
Ha de gott så ses vi på tävlingarna iår!
Tänkte ta upp en fråga som säker fler än jag undrar över men inte vet i vilken tråd man kan ställa den.
Som ämnet säger så handlar det om personlig utrustning för Supermotard!
Ja har tänk köpa mig en motard.. troligen en KTM 525 EXC och se om man har nån fart i kroppen.. finns den så vill ja köra supermotard cupen som går här i sverige.
ställer mig dock väldigt frågande till utrustning.. ett par frågor nedan.
svara gärna med + och -
1. skinnställ eller cross kläder, vad är föredraget att köra i? + -?
2. ska man köra i cross stövlar eller ska man satsa på ett par motard stövlar med en gång?
3. skyddsväst, bodyarmour eller en massa lösa skydd på kroppen.. vad säger reglementet och vad föredrar ni?
4. Finns ett forum eller liknande (förutom detta) som berör Cupen mer i sin helhet? har sett supermotosweden.se
5. vart letar man efter en racekittad motard????? blocket... njaaa.. är sådär..
6. återförsäljare av ovan nämda specifika motardskydd? nån som har hemma så man kan prova osv.. inte ramlat över nån än.
usch va frågor.. hoppas nån orkar svara =)
Ha de gott så ses vi på tävlingarna iår!