Uträkningsprogram för 2-taktspipor...

70 cm ?? Slutsatsen blir väl att det inte är avstämningen som fått styra utformningen av orginalpipan....
Ta med ett måttband o kolla på t.ex. 80cc crossar o lite andra cross/endurohojar. Kan vara kul att se.
/u

Mer stuff

Var hemma och rotade fram en massa prog. För att få dessa att funka kanske man behöver komplettera med några .dll filer. Jag fick dem inte via något installationsprogram själv, utan var tvungen att manuellt dona och fixa innan det funkade. Hör av er om det är några filer som behövs så kan jag kolla om jag hittar dem.

/J

Bifogat

Jag har även några andra prog som är för stora för att posta.

Maila mig vid intresse (johannes.andersen@saab.com).

/J

Flummo skrev:
Vad för program? (för att vara "nyfniken")

Det är ett till program i serien ovan, som är för 3 stegs expansionskammare. Samt ett excelark som är en demo.

Sen vet jag inte om det var så mycket mer... Jo, jag har en "Vehicle Simulator" där man kan mata in diverse data om hojen och få acc tider mm.

/J

Okej, det för expansionskammaren har jag redan då. Något jag är ute efter är senaste versionen av Mota (tyvärr inte gratisprogram), men jag vill inte köpa det från utlandet och vad jag vet finns det ingen som säljer här i Sverige.

kan någon förklara vad dom inringade värdena betyder?

Bifogat

• expansion.jpg
    expansion.jpg
    62.2 KB · Visningar: 192
Last edited:
kan någon förklara vad dom inringade värdena betyder?

En vild gissning är att det kan vara vinklarna på konerna. En gissning som sagt.

Ingen som använder Exhaust Calculator? Med hjälp av boken "Two stroke performance tuning" tycker jag att det programmet är mycket bra.

Satan vilket lyft:D Här verkade ju finnas många trevliga program, undrar just hur många som är aktiva... Får titta på det senare, nu ska jag åka skidor:yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT