uTorrent sparar .torrent, varför???

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Fått nå vajsing med mitt uTorrent som jag inte kan lösa.
Så fort jag klickar på .torrent filer så kommer mappen jag sparar nedladdade filer i upp, programmet öppnas inte. Innan har det alltid varit så att det kommer upp en dialogruta i uTorrent som visar vilka filer som finns och sen laddar man ner. Men nu måste jag gå in & dubbelklicka på varje .torrent i den där mappen, eftersom den vägrar öppna dom direkt. Varför? Hur får jag den att sluta? :mad:

du har valt "spara som" och "gör alltid detta med den här filtypen" ?

Jag misstänker det, men jag har aldrig haft alternativet att välja den rutan utan så fort jag klickat på en fil så har denna kommit upp,

ut10a.jpg

Men under inställningar (När torrents läggs till) så är det förklickat att,

- Aktivera programfönster
- Visar fönster som visar filen i torrenten

Sjukt irriterande!

Jag misstänker det, men jag har aldrig haft alternativet att välja den rutan utan så fort jag klickat på en fil så har denna kommit upp
Låter som att associeringen finns eftersom uTorrent öppnar när du dubbelklickar men att webbläsaren ändå inte vet vad den ska göra med torrentfilen.

Går det att låta uTorrent återassociera torrentfilerna?

Gå in i Inställningar och Allmänt på uTorrent.
Klicka på "Associera med .torrent filer"
Testa om det fungerar nu.

Om den knappen inte är klickbar ("grå"), testa detta.
Ha webbläsaren stängd.
Bocka ur "Kolla association vid start".
Klicka verkställ
Bocka sedan i den och klicka verkställ igen.
Starta om uTorrent och kolla hur webbläsaren nu hanterar torrentfiler.

Din uTorrent kanske är på engelska? Men du hittar nog. :)

Last edited:
Låter som att associeringen finns eftersom uTorrent öppnar när du dubbelklickar men att webbläsaren ändå inte vet vad den ska göra med torrentfilen.

uTorrent öppnas inte när jag klickar på .torrent filer. Vare sig om programmet är igång eller avstängt. Varje gång jag klickar på en torrent så får jag upp "Mina dowloads"-mappen och det är själva .torrent (som eg. ska ligga i cache?) som den frågar vad jag vill göra med.

Det nedanstående du beskrev funka inte heller, försökte starta om där emellan också men det hjälpte inte heller :huvet Att installera om uTorrent hjälpte inte heller :mad:

Avskyr dataproblem som man inte ens vet om att man orsakat :D

Dock tror jag du är inne på rätt spår!
För att underlätta nerladdningar av torrent-filer från BitTorrent-sajter, är det bäst att associera dem till uTorrent. Med det menas att filerna automatiskt öppnas i uTorrent när du klickar på Download på en torrent-sajt. Välj Inställningar -> Inställningar. Klicka fram Allmänt-filken och här klickar du på knappen Associera med .torrent-filer. Nästa gång du är inne på en torrentsida och klickar på Download-länken, ska uTorrent starta. Om webbläsaren visar en dialogruta, kryssa i att torrent-filer ”alltid ska öppna i detta program” (uTorrent).

Men kan det vara något i FireFox som är fel? Att FF inte vet vad det ska göra med .torrent och därför (istället) frågar vart jag vill spara filen jag klickar på?

*EDIT* Klart det var i FF problemet låg. Så jefla uppenbart att jag inte ens leta där :rofl

Om nån annan i framtiden får samma problem så,

Verktyg -> Inställningar -> Program -> uTorrent -> Åtgärd -> Använd uTorrent :banana

Last edited:
I inställningarna, under "kataloger" finns det en ruta man kan kryssa i som heter "lagra torrent i:" samt "flytta färdiga torrentfiler till:".

Se till att de inte är i kryssade =).

EDIT; läste alla inlägg utom sista halvan av ditt, då problemet såklart var löst redan:s

sorry

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP