Utomlandsresa, boende?

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag funderar på att ta en sistaminuten nånstans, enbart flyg.

Så jag undrar hur lätt det är att få boende i Brasilien, Egypten (Hurghada), Mexico (Cancun) osv?
I Thailand är det ju hur lätt som helst, hur ser det ut i de andra länderna?

Nån som vet?

Svårt att veta generellt. Ett tips är att åka till Argentina om du nu ändå är inne på sydamerika. Det är billigare att leva där än i Thailand :tummenupp
Ett rum kostar 20kr/natt och att äta fint ute ligger oxå på 20 spänn.
Dessutom är det hur fint som helst. Vad du än är ute efter så finns det.

Trango_B skrev:
Svårt att veta generellt. Ett tips är att åka till Argentina om du nu ändå är inne på sydamerika. Det är billigare att leva där än i Thailand :tummenupp
Ett rum kostar 20kr/natt och att äta fint ute ligger oxå på 20 spänn.
Dessutom är det hur fint som helst. Vad du än är ute efter så finns det.

Jo, svårt att veta om man inte vart där, men här finns ju allt annat så det finns säkert nån som har vart där.

Emmi skrev:

Så jag undrar hur lätt det är att få boende i Brasilien, Egypten (Hurghada), Mexico (Cancun) osv?

Nån som vet?

Jag är på Dominikanska just nu och här får man tag på boende från 25 usd per natt. Det är många hotell som är fullbokade men det finns alltid lediga rum någonstans om man har ork att leta.

Emmi skrev:

Nån som vet?

Cancun under jänkarnas Springbreak MÅSTE upplevas minst en gång i livet! (planerar att åka dit nästa vår, studenten nu i juni! :banana)

Kostet78 skrev:
Åk till Indien... :tummenupp
:fakta
Biiilligt, men man kanske inte kan vara så kräsen på rumsstandard.
Benaulim i Goa, bara ett stenkast (om man kastar under tiden man kör sin hyrda royal enfield vill säga) från Colva beach, dit en del charterverksamhet går är väldigt fint.
25 kr för ett dubbelrum(skulle säkert få minst ett överkorsat F i fritidsresors katalog) och då får man med husspindlarna på köpet. :hihi
Bra restauranger nere på stranden där man äter väldigt billigt och en fantastiskt fin strand, som att gå i potatismjöl. :tummenupp

NakenBandit skrev:
:fakta
Biiilligt, men man kanske inte kan vara så kräsen på rumsstandard.
Benaulim i Goa, bara ett stenkast (om man kastar under tiden man kör sin hyrda royal enfield vill säga) från Colva beach, dit en del charterverksamhet går är väldigt fint.
25 kr för ett dubbelrum(skulle säkert få minst ett överkorsat F i fritidsresors katalog) och då får man med husspindlarna på köpet. :hihi
Bra restauranger nere på stranden där man äter väldigt billigt och en fantastiskt fin strand, som att gå i potatismjöl. :tummenupp

En brakmiddag går lös på en tjuga och ölen kostar bara 2:-... :öl

Var i Hurghada nu i höstas o bodde då i gamla delen på ett hotell som hette "Hotel Sea Horse". Funka helt okej, fanns ac på rummet städades varje dag o trevlig personal.
Nu ¨åkte jag sista minuten med hotell, men vad jag kunde se på deras lista så kosta det ungefär 2000:- för en vecka att bo där, men jag tror att det är vanliga Egypten prissättningen = disskuteras! =) Så iaf hälften borde du få ner det till!

Det ända jag kan bidra med i denna tråd! =)

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år