Utomlands utan skattemärket

Babar

bromskloss
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda CBR
Kommer, om allt går i lås, få service på bågen gjord i veckan. Ska besikta den på måndag eller tisdag nästa vecka. Det är alltså 6 eller 7 augusti. Har körförbud på den från 1/8. Den lär dock gå igenom besiktningen utan anmärkning.

Finns några problem att åka en vecka i danmark utan nya skattemärket bara jag har protokollet från besiktningen med mig?

skulle inte oroa mig.

Begär ut ett utdrag ur bilregistret på fax så att det framgår att skatten är pyntad osså.
Glöm inte ta med blåa delen av regbeviset(del 1), lag på att det skall med i fordonet utomlands, i EU.

Begär ut ett utdrag ur bilregistret på fax så att det framgår att skatten är pyntad osså.
Glöm inte ta med blåa delen av regbeviset(del 1), lag på att det skall med i fordonet utomlands, i EU.

Tack för tipset om blåa delen. Hade jag säkert missat annars.:tummenupp

Prova att ta me dig papper på att den är skattad o påställd istället, funkar nog bättre :D

Absolut, bara det att polisen ibland är kittslig med icke körgodkända hojar. Löser sig väl då bara skattepapperen samt fordonsutdrag är med och klara.

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard