Hur i hela ... har dom gjort då?
Går det en kanal i insuget gemensamnt för alla föggarna eller? Oavsett så kolla om den får signal när du drar starten med en multimeter.
Övre bensinpumpen fyller en kammare vid ventilen med soppa. När man trycker på startknappen öppnar solenoiden ventilen och soppan förser två(?) av förgasarna med extra soppa har jag fått för mig om jag nu lyckades läsa manualen rätt och inte såg fel när jag följde slangar och rör...
Jag hör att solenoiden klickar varje gång jag trycker på knappen, så jag misstänker att det antingen är smuts i den eller så är övre pumpen(backventilen) defekt så att soppan rinner tillbaka.
Edit:
Såhär ser pumpar och ventil ut:
Soppan kommer in i via en koppling till motorhuset via bränslefiltret(plaskoppen)
-> Soppan går vidare till de två bränslepumparna som sitter monteratde på motorblocket och drivs av cylindrarna.
-> Från övre pumpen går en slang till kallstartsventilen och anslamlas i den cylinderformade kammaren.
-> När man trycker på startknappen öppnar solenoiden ventilen och soppan förser två(?!) av förgasarna med ett tillskott av soppa...
Last edited: