Utnyttjade flera barn under tre års tid - tvingade flicka till djursex.

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Stackars 46-åringen, han är säkert psykiskt sjuk. Samhällets fel, helt klart.

Jag vill betala mer skatt också!
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
"Bara ordföranden angav en skiljaktig uppfattning och ville ha ett lägre straff."

Är det bara jag som inte förstår hur ordföranden tänker här?

WTF..

Rättens ordförande tror inte på barnens berättelse. Hon vill inte döma mannen till fängelse.
Enligt rättens enda jurist kan det mannen vara utsatt för en komplott.

Mannen hävdar att han är utsatt för en komplott. Han får visst medhåll av rättens ende jurist, ordföranden Karin Torle.
Barnen berättar att de inte har pratat med varandra. Ordföranden tror tvärtom att de kan ha pratat sig samman om övergreppen.
”Att övergrepp av sådant slag som de A, B och C har berättat om skulle kunna passera obemärkt i en trängre krets framstår inte heller som sannolikt”, skriver Karin Torle i domen.

Kondomer kan ha planterats
En annan omständighet som domaren menar pekar på att mannen kan vara oskyldig är att flera använda kondomer återfanns hos honom.
Rättens ordförande tror inte att mannen haft intresse av att bevara kondomerna.
”Sådan egendom kan däremot vara graverande i mål av sexuella övergrepp”, skriver rättens ordförande.
Mannen hävdar att någon varit inne i lägenheten och lagt dit kondomerna.
”Det framstår inte som uteslutet”, menar Karin Torle.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Folket med hängdomhögt-attityden kanske ska tänka på det andra målet som uppmärksammas i media just nu, om trebarnspappan runt dom 50 som har suttit i fängelse i 4 år nu för att ha våldtagit sin dotter, men som kanske kan komma att frias, eftersom dottern kanske bara har hittat på allt. Såna här saker händer och vi ska nog passa oss jävligt noga för att kasta folk i fängelse med långa straff så fort någon ropar våldtäkt.
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Folket med hängdomhögt-attityden kanske ska tänka på det andra målet som uppmärksammas i media just nu, om trebarnspappan runt dom 50 som har suttit i fängelse i 4 år nu för att ha våldtagit sin dotter, men som kanske kan komma att frias, eftersom dottern kanske bara har hittat på allt. Såna här saker händer och vi ska nog passa oss jävligt noga för att kasta folk i fängelse med långa straff så fort någon ropar våldtäkt.

Jag kan inte mer än instämma till fullo med vad du skriver.

Men faktum kvarstår: Karln har erkänt att han haft en sexuell relation med sin dotter, men hävdar att den var frivillig.

Även om den, mot förmodan, varit frivillig så är det förälderns ansvar att inte utnyttja det "tillfälliga sinnestillstånd av Oidipuskomplex" ens barn befinner sig i.

Det är oursäktligt, och bara det tycker jag kvalificerar sig för ett mycket allvarligt straff.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Jag kan inte mer än instämma till fullo med vad du skriver.

Men faktum kvarstår: Karln har erkänt att han haft en sexuell relation med sin dotter, men hävdar att den var frivillig.

Även om den, mot förmodan, varit frivillig så är det förälderns ansvar att inte utnyttja det "tillfälliga sinnestillstånd av Oidipuskomplex" ens barn befinner sig i.

Det är oursäktligt, och bara det tycker jag kvalificerar sig för ett mycket allvarligt straff.

Jag har inte riktigt läst om det här fallet, men ok, har han erkänt att han har haft sex med flickan så är det nog så. Låter ju dock inte som att den här killen är riktigt frisk där uppe isåfall, så då är det väl jävligt tveksamt om han ska ha fängelse överhuvudtaget. De problemen han har nu lär inte botas genom att han får sitta i fängelse i fjorton år och sedan plötsligt vara helt fri.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Om han har gjort det så förtjänar han en smärtsam död, men om man tittar tillbaka på bla häxprocesserna, där kvinnor valdes ut som häxor och barnen sedan satt med lärare och tränade in vad som "hade hänt" och vad dom skulle säga. En del barn gjorde inget annat än pekade ut folk och fick dom dömda. Ska man tro Jan Guillous Häxornas försvarare så har samma sak hänt i modern tid i pedofilhärvor.
Det är ju otroligt svårt att bevisa om en våldtäkt hände för några år sen eller inte, och eftersom våldtäktsmän, med allt rätt, är hatade i vårt samhälle väljer man ofta att tro på offret.

OBS att jag inte försvarar honom! Men jag skulle inte vilja bli oskyldigt dömd för en sån grej...
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Om han har gjort det så förtjänar han en smärtsam död, men om man tittar tillbaka på bla häxprocesserna, där kvinnor valdes ut som häxor och barnen sedan satt med lärare och tränade in vad som "hade hänt" och vad dom skulle säga. En del barn gjorde inget annat än pekade ut folk och fick dom dömda. Ska man tro Jan Guillous Häxornas försvarare så har samma sak hänt i modern tid i pedofilhärvor.
Det är ju otroligt svårt att bevisa om en våldtäkt hände för några år sen eller inte, och eftersom våldtäktsmän, med allt rätt, är hatade i vårt samhälle väljer man ofta att tro på offret.

OBS att jag inte försvarar honom! Men jag skulle inte vilja bli oskyldigt dömd för en sån grej...

Vilka fler förtjänar smärtsam död, tycker du?
 

fält

VROM
Gick med
16 May 2007
Ort
Scottsland
Hoj
Skeppshult
borde finnas nån internet sida at hänga ut asena på.
hade nån gjort så på min dotter hade ja sökt upp helveten dagen han släpppte o sen.................
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Om han har gjort det så förtjänar han en smärtsam död, men om man tittar tillbaka på bla häxprocesserna, där kvinnor valdes ut som häxor och barnen sedan satt med lärare och tränade in vad som "hade hänt" och vad dom skulle säga. En del barn gjorde inget annat än pekade ut folk och fick dom dömda. Ska man tro Jan Guillous Häxornas försvarare så har samma sak hänt i modern tid i pedofilhärvor.
Det är ju otroligt svårt att bevisa om en våldtäkt hände för några år sen eller inte, och eftersom våldtäktsmän, med allt rätt, är hatade i vårt samhälle väljer man ofta att tro på offret.

OBS att jag inte försvarar honom! Men jag skulle inte vilja bli oskyldigt dömd för en sån grej...

Det finns ganska många som suttit oskyldigt häktad i månader på falska våldtäktsanklagelser, och det finns ett antal "pedofiler" som sitter oskyldigt dömda pga. "professionella" barnpsykologer som under ed svurit på att dom "vet" att dom har rätt...
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
borde finnas nån internet sida at hänga ut asena på.
hade nån gjort så på min dotter hade ja sökt upp helveten dagen han släpppte o sen.................



Ja! Vi skippar rättsystemet och låter pöblar utdöma straffen istället, så det blir ordentligt gjort!


19th century, here we come! :yoparty
 

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZR1100
Jag har inte riktigt läst om det här fallet, men ok, har han erkänt att han har haft sex med flickan så är det nog så. Låter ju dock inte som att den här killen är riktigt frisk där uppe isåfall, så då är det väl jävligt tveksamt om han ska ha fängelse överhuvudtaget. De problemen han har nu lär inte botas genom att han får sitta i fängelse i fjorton år och sedan plötsligt vara helt fri.

Jag håller fullständigt med.

Tyvärr ser kriminalvården ut på det viset idag att en fånge på en sluten anstalt som är dömd till ett tidsbegränsat straff ena dagen kan anses en säkerhetsrisk och vara placerad på en PS-avdelning, (psyko-somatisk), och nästa dag har KVV inget annat val än att släppa ut honom/henne.

Chansen är ju då väldigt stor att personen ifråga skadar både andra och sig själv.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top