Utmana mig,Busaturbo??..

Finns det verkligen ingen av alla 1000 tals hojägare som vill gasa skiten ur hojen och kolla hur snabbt man kan köra på 1,7km.
Skit i samma om man inte vinner,det finns alltid någon som är snabbare än
sig själv.Jag kommer nog inte heller att vinna men själva tävlingen och alla som ställer upp kommer att ha skit roligt.Vi som var i funäsdalen vet hur jävla kul det var där och det blir ju inte sämre att det är på sommarn i en riktig fest stad.Så kom igen nu alla gasglada ställ upp!!!!!!!
Ni kommer inte att ångra er.....:banana:tuttar:yoparty:tummenupp:D

Jodå, det finns det :) Har inte anmält mig än eftersom pengarna är slut (ja, det är slutet på månaden, men jag är student...), men det kanske kommer in lite pengar snart så jag får satsa på efteranmälan istället! Har lite strul med laddtrycket och lite annat smått och gott (har inte hunnit skruva sista månaden), och ska jag ge järnet en längre sträcka så är det bra om laddet inte skenar iväg :rolleyes: Jag bor en mil därifrån, så det är nära och bra. Högt drevad är den också :) Lite rädd för att pajja motorn, det blir ganska varmt om en luft/olje-motor med 1,6 bar under en längre sträcka.
 
Min blackbird visar ca 7% fel standard ,efter drevning 1 kugg mindre fram, 1 kugg större bak ca 14 % för mycket. Haft 330 km/h på mätaren = ca 288 km/h ärliga.kollade dock aldrig vad den gjorde standard....Dumt borde väl kunnat kommit över 300.

Jag har originaldrevning på min och körde vid detta tillfälle med ca 1.3 bars laddtryck, vilket ger drygt 250hk i motorn, så att nå upp till 300km/h i verklig fart borde den ju ha orkat, men om det var det är ju en annan sak.
 
jag vill inte verka kritisk mot dig o din fartbetraktelse,men kör hojjen med gps mätning så VET du att det stämmer,,
ha ha jag har en hondakompis som körde 260 med sin gamla CBR927 för några år sedan,då visade mätaren på min -99 Mille knappt 225, så visst visar vissa instrument fel,min var kollad med GPS o det diffade max 1-2km/t över hela registret.

[YOUTUBE-ID]5KrIVZmSraM[/YOUTUBE-ID]

220km/h +

med en VFR400...
jag har en RVF400, för er som inte vet, så är det samma hoj nästan, förutom lite upgrades i motorn, och snyggare outfit. "den nyare modellen.

Jag har inget varvstopp på min, det har snubben i videon.
jag har Helsystem ifrån yamamoto, HRC Databox, blablabla...

så ja! min gör 230-240.. :blah
 
Ang felvisning på mätarn.
När jag körde med busan i funäsdalen på is hade jag drevat om den 1kugg fram 3kugg bak + alla dubb i däcken,då körde jag den på varvstoppen på 6àn
jag troddde det gick runt 270km/h men det gick i ca 240km/h medans mätarn stog i botten vilket är 300+,det kalla jag felvisning.
sen dreva jag om den till orginal då stämmde det bättre,jag hade en gps med mig och mätarn stog nästan på 300 medans gps visade 293 i toppfart.
 
Finns det någor jumbopris?
Funderar på att ställa upp med Kungliga enfalden (Royal Enfield 350 mascismo) och Analen (Ural 650 med sidovagn).
350 klarar 100 på mätaren, Urinen är utväxlingen ändrad på, men 90 kanske?
 
ja det är ju faktiskt ett känt faktum även om dom flesta förnekar det,dom flesta mätare visar fel,och inte så lite heller,på min prilla visar det +5km/t mellan 100 o 200 vid 200 händer något o plötsligt är det 10+ upp till maxfart,modellerna före -04 stämmer ruskigt bra,har kört mot gps o det som det diffar är mindre än 2km/t upp till 200 sedan hade gps instrumentet svårt o sitta fast så jag släppte.
du är en av få som verkligen erkänt att det visar fel ,,
extra lustigt var det när busan lanserades,, alla gick fortare än 300 ,,, på mätaren,, men i verkligheten så var det helt annorlunda :va
fast det vägrade dom nyblivna jaktfalksägarna o tro på. :huvet
// Jocke


Ang felvisning på mätarn.
När jag körde med busan i funäsdalen på is hade jag drevat om den 1kugg fram 3kugg bak + alla dubb i däcken,då körde jag den på varvstoppen på 6àn
jag troddde det gick runt 270km/h men det gick i ca 240km/h medans mätarn stog i botten vilket är 300+,det kalla jag felvisning.
sen dreva jag om den till orginal då stämmde det bättre,jag hade en gps med mig och mätarn stog nästan på 300 medans gps visade 293 i toppfart.
 
det finns en klass som heter Topspeed 70 km där kan alla vara med alla får ett försök att nå prick 70km/tim vinner 2000:- inte så lätt som det låter det lär vara tiondelar som skilljer förarna åt, kan det vara något för dig?

Finns det någor jumbopris?
Funderar på att ställa upp med Kungliga enfalden (Royal Enfield 350 mascismo) och Analen (Ural 650 med sidovagn).
350 klarar 100 på mätaren, Urinen är utväxlingen ändrad på, men 90 kanske?
 
En VFR 400. Fasen vad coolt. Det är inte alla hojar som låter som tomgång vid 5500 rpm!
 
[YOUTUBE-ID]5KrIVZmSraM[/YOUTUBE-ID]

220km/h +

med en VFR400...
jag har en RVF400, för er som inte vet, så är det samma hoj nästan, förutom lite upgrades i motorn, och snyggare outfit. "den nyare modellen.

Jag har inget varvstopp på min, det har snubben i videon.
jag har Helsystem ifrån yamamoto, HRC Databox, blablabla...

så ja! min gör 230-240.. :blah

Olovlig körning... :brinnerup
 
Ja, varför inte....

Hmmm, blir till å skruva lite då, och utan kåpor lär det blåååååååsa friskt :-)
Men hade varit kul som fan
 
det finns en klass som heter Topspeed 70 km där kan alla vara med alla får ett försök att nå prick 70km/tim vinner 2000:- inte så lätt som det låter det lär vara tiondelar som skilljer förarna åt, kan det vara något för dig?
Nej.
Trams.
Jag vill hålla fullt och uppnå lägsta topphastigheten som uppmäts i modern tid.
 
Nu peter får du motstånd, över 300 hk och 2 friska ben!:tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00222 (Medium).JPG
    DSC00222 (Medium).JPG
    91.3 KB · Visningar: 137
Nu peter får du motstånd, över 300 hk och 2 friska ben!:tummenupp
Motstånd!..Jag lär ju inte hänga på den där hojen men jag ska försöka.Fan va snygg den är :tummenupp
Jag var till ortopeden idag:confused:
Jag fick mig rejält med skäll....
Jag får INTE ställa ner benet i marken,DU SKA GÅ PÅ KRYCKOR HELA TIDEN
sa dom och förlängde tiden på kryckor med 3veckor så jag kommer behöva all hjälp jag kan få i halmstad...:va
 
Vissa människor suger verkligen på att använda rätt titel när dom skapar en tråd.
Man tror att Du vill utmana en person som heter Busaturbo med nuvarande namn på tråden.
 
Nu peter får du motstånd, över 300 hk och 2 friska ben!:tummenupp

Men en kass axel :D Opererade den 25:e mars, men sjukgymnasten fick veta att jag kommer att köra 11-12 juli oavsett vad hon säger :D

Busaturbo, jag hjälper dig komma av och på hojen, du hjälper mig sopa upp mina motorrester :tummenupp
 
Men en kass axel :D Opererade den 25:e mars, men sjukgymnasten fick veta att jag kommer att köra 11-12 juli oavsett vad hon säger :D

Busaturbo, jag hjälper dig komma av och på hojen, du hjälper mig sopa upp mina motorrester :tummenupp
Absolut jag är med:tummenupp Det finns ingen som kan hålla mig ifrån halmstad.
Jag var till hojen idag och skruvade dit avgassystemet och kåporna sen rulla johan ut den så jag kunde starta den,vilket jag gorde,efter ca 2 minuter såg jag att det läckte olja under den:va
Johan rulla in den igen jag tog dän kåporna och trodde inte mina ögon:confused:jag tog dän oljetråget.....
oljetråget är det fullt med sprickor i.....nu menar jag långa stora sprickor och hur fan dom har kommit dit vet jag inte då jag inte ens har provkört hojen sen jag fick tillbaka den från marklund:confused::confused:
Marklund har ju haft dän tråget och svetsat i det dom MÅSTE ha sett sprickorna det går inte att missa dom då det dessutom läcker olja...
Jag vet inte om det är mitt oljetråg från början? min hoj är en 01à tråget är stämplat med en rund ring innuti tråget som det står 07 i,va det betyder vet jag inte men jag vet att den INTE läckte olja när marklund fick hojen..
Gud va trött man blir,de blr till o ring herr marklund i morron...
 
Back
Top