Utlandstjänst eller inte?

Vad tycker ni?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
RMT_Racing skrev:
haha.. har du något emot G-W? :tungan

Min åsikt - åk om du får bra pröjs.

Jag som funderar på att köpa mig en GW och åka omkring i lera här hemma tycker inte att valet är så svårt.

GuW skrev:
Jag som funderar på att köpa mig en GW och åka omkring i lera här hemma tycker inte att valet är så svårt.

GW is da shit (om det inte lutar för mycke i sida) :yoparty

Kosovo suger fett...men du kommer garanterat ha kul med polarna =)
Fast missa en sommar är inte ball...var iväg förra sommaren , iofs i Afrika men ändå...Ha r bara hgjort vintermissioner innan och även om det är lite kylit på Balkan ibland så är det bättre än sommaren därkan jag tro...nedskräpat o jävligt är det med .
Jaja se till ha kul o spara pengarna.

Steinmeister skrev:
GW is da shit (om det inte lutar för mycke i sida) :yoparty

GW is da shit i sidlutningar oxo...
Den spöar lätt alla andra 4x4 jag har kört på alla plan, utom möjligen C303 (och Unimogen, men den räknar jag bland lastbilarna), men 303'an får spö av GW'n i nerförsbackarna...
Jag hade hjärtat i svalget efter att ha försökt bromsa mig ner för ett brant stup med en 303'a...
I en GW sitter man och rattar på stereon i samma backe....

Åk och tjäna pengar :) chansen att skadas allvarligt är ju ganska liten,skulle det vart irak så skulla jag råda att inte åka.. ;)

Låt mig gissa.... ".... ALDRIG mera Balkan", men ändå så finns det ngt som rycker i missonstarmen,

Det är bara du som kan avgöra detta, men visst "lättförtjänta" pengar :banana

Unidoc skrev:
Åk och tjäna pengar :) chansen att skadas allvarligt är ju ganska liten,skulle det vart irak så skulla jag råda att inte åka.. ;)

chansen att skadas allvarligt är säkert större på svenska vägar med två hjul mellan skrevet - dock inte lika uppenbart :död :rolleyes:

go for it!

funderar själv starkt på utlandsmission, troligen som SISU-förare i Kosovo (skriv upp mig för KS13, men dom valde en logement-polare istället p.g.a att han hade mer lastbilerfarenhet)

Steinmeister skrev:
Nu e de klart, blir Balkan.

Varför? Mycket pengar (ca130K) när jag kommer hem + att hoj och allt annat redan finns. Det betyder ca 130k som man kan lägga på annat kul, alt ny hoj. Kommer ju kunna åka en del innan jag drar oxå. Ska försöka avsluta på Gotland(annars finns det plats i medelgrupp att köpa.) Kul med nya ansikten samt att jag gillar missionslivet. 9 månader av mitt liv för dom pengarna tycker jag e helt ok. Tar lång tid att spara ihop om man knegar hemma (arbetare). Sommaren är ju lockande men det kommer många fler (22år).

Balkanlera here i come!! :arsele

Lycka till där nere då !

Vill göra precis samma sak när jag har åldern för det ..

Unidoc skrev:

Beror väl egentligen på hur mycket man hade fått betalt ?

Tänkte bara säga: Åk !!! Men det hade du redan bestämt :) Den chansen kanske inte kommer igen, men det gör sommaren( kanske...) med hojåkande ...

Rätt val! :tummenupp

Om du får problem med G-W:n så kan du PM:a mig.. jag har byggt ett antal av dessa "monster". :banana

Det grymmaste jag kört i militärväg är Toyota Landcruiser med bepansring. 4 ton stål med sjukt vrid och extrem servo. Chassit är iofs ingen höjdare..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti