Utlandstjänst eller inte?

Vad tycker ni?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
R6-06 till salu edition
Skall jag åka till Kosovo på utlandstjänst från Aprill 2006 till Februari 2007, massa kulor men inge hoj på hela sommaren? :huvet (Erbjuden en vakans)

Last edited:
Personligen skulle jag aldrig få för mig något sådant. Men om du är en militär-mupp som gillar att springa omkring och riskera livhanken för ett ruttet land så visst, pengar är aldrig fel.

Är det farligt?

Man har ju hört talas om folk som kommer hem utan pengar för dom har dom lagt på en massa jeffla postorderskit. Sen mår dom fyfan och går och lägger sig på spåret. ÄVEN om dom var rätt tuffa grabbar innan.

Hur du kommer klara det psykiskt vet ju ingen. Men är det värt det?

Har redan gjort en vända på balkan så hur det funkar har jag koll på. Är inte värre än i någon förort till Sthlm. Men 9 månader är fan långt och hojen e ju guld!

Du startade tråden för att du egentligen vill åka eller hur?
Jag har åkt en gång och kommer inte att åka igen, men om jag inte hade åkt hade jag nog ångrat mig så småningom.

Fast det bästa är nog att åka på en mission så att du är hemma på sommaren, vintern är ju seg i sverige. Hojåkandet kan du kompensera genom att du har massa pengar för en lååång mc-semester när du är klar. Finns en gammal tråd där folk tar upp + och -.

Nog skulle jag åka. Det är ju skoj med mission ffs!
Grabbarna, stämningen, känslan att göra något vettigt för en gångs skull.

Vad är det för befattning?

Det med postorder stämmer dåligt numera eftersom man inte kan köpa och få momsfritt ner till missionsområdena längre.

Dee_cati:
Man måste inte vara en militär-mupp för att vilja andra människor väl och hjälpa till i ett annat land.

Last edited:
dartaniang skrev:
Nog skulle jag åka. Det är ju skoj med mission ffs!
Grabbarna, stämningen, känslan att göra något vettigt för en gångs skull.

Vad är det för befattning?

Det med postorder stämmer dåligt numera eftersom man inte får kan få köpa och få momsfritt ner till missionsområdena längre.

Dee_cati:
Man måste inte vara en militär-mupp för att vilja andra människor väl och hjälpa till i ett annat land.

Håller helt med. Men fan va hojtarmen suger. Ska sova på saken. Bilförare/skytteslusk. Samma som tidigare mission och ja gillert

Har både en kompis och sambo som varit på utlandstjänst till Kosovo och båda har varit nöjda!! (var ett par år sedan, 00 och 01).

Känner du att du är engagerad och tror att det skulle kunna vara utvecklande/nyttigt/bra upplevelse eller ngt liknande, så åk!

Är det bara hojsäsongen som talar emot?! Det kommer ju fler säsonger...

Som någon sagt innan, svårt för oss att avgöra. Känner du att du verkigen vill dit, så ta chansen. Så vitt jag vet är det ganska hård konkurrens om utlandstjänstplatserna?

Lycka till om du åker :tummenupp

Aaaah. Såg att du redan varit iväg. Isf: Skit i vakansen!

Balkan: Åka GW på leriga vägar och rapportera vart man åker, gå omkring och släpa på väst och järnspett, bo i varm barrack och inte få kröka ordentligt. Lagad mat iofs.

Sverige: Åka MC på asfaltsvägar precis vart man vill, glida på stan i slappa kläder, sova i egen säng med egen toa, dricka öl i solnedgången och parta loss på tylösand. Laga egen mat dock. =Lätt val!

Ta ett mynt där du väljer klave för sverige och krona för att balkan, eller tvärtom, sedan singlar du slant, och den sidan du får upp, känns det kanon, du har du valt rätt, den sidan du får, och det känns det minsta fel, som om du skulle vilja singla om... jadå, då ska du välja andra sidan... Är du med på vad jag menar. hörde det på radion, har provat. funkar kanon :) Igentligen vet du redan vad du vill, men du vill ha en knuff i rätt rikting. Själv tror jag inte ja skulle åkt... Men förstår ändå tjusningen i det.

General E skrev:

Balkan: Åka GW på leriga vägar och rapportera vart man åker, gå omkring och släpa på väst och järnspett, bo i varm barrack och inte få kröka ordentligt. Lagad mat iofs.

Sverige: Åka MC på asfaltsvägar precis vart man vill, glida på stan i slappa kläder, sova i egen säng med egen toa, dricka öl i solnedgången och parta loss på tylösand. Laga egen mat dock. =Lätt val!

Du uttrycker dej inte dålit du :tummenupp

Pengar är pengar o liv är liv... kombinationen är svårfunnen men alltid lättare i egenskap av det förstnämnda!

General E skrev:

haha.. har du något emot G-W? :tungan

Min åsikt - åk om du får bra pröjs.

Nu e de klart, blir Balkan.

Varför? Mycket pengar (ca130K) när jag kommer hem + att hoj och allt annat redan finns. Det betyder ca 130k som man kan lägga på annat kul, alt ny hoj. Kommer ju kunna åka en del innan jag drar oxå. Ska försöka avsluta på Gotland(annars finns det plats i medelgrupp att köpa.) Kul med nya ansikten samt att jag gillar missionslivet. 9 månader av mitt liv för dom pengarna tycker jag e helt ok. Tar lång tid att spara ihop om man knegar hemma (arbetare). Sommaren är ju lockande men det kommer många fler (22år).

Balkanlera here i come!! :arsele

Steinmeister skrev:
Nu e de klart, blir Balkan.

Varför? Mycket pengar (ca130K) när jag kommer hem + att hoj och allt annat redan finns. Det betyder ca 130k som man kan lägga på annat kul, alt ny hoj. Kommer ju kunna åka en del innan jag drar oxå. Ska försöka avsluta på Gotland(annars finns det plats i medelgrupp att köpa.) Kul med nya ansikten samt att jag gillar missionslivet. 9 månader av mitt liv för dom pengarna tycker jag e helt ok. Tar lång tid att spara ihop om man knegar hemma (arbetare). Sommaren är ju lockande men det kommer många fler (22år).

Balkanlera here i come!! :arsele

Klart du ska åka igen, bra val. Livserfarenhet på fältet, även om det alltid finns en risk. Gör ett seriöst jobb, skaffa mycket nya kontakter, ovärderligt för framtiden. Du vet inte vad som händer om 5 år, se det så. Livet lever du nu, inte sen...... :tummenupp

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing